10 توصیه مهم برای جلوگیری از عوارض تزریق ژل لب

تزریق ژل لب ظاهر پرتر و حجیم‌تری به لب‌ها می‌دهد. تزریق فیلر لب تنها چند دقیقه طول می‌کشد و تهاجمی ‌نیست. اما این روش دائمی‌ نبوده و برای حفظ حجم لب‌ها، به تزریق‌های بعدی نیاز خواهید داشت. از عوارض جزئی این تکنیک تورم، حساسیت و کبودی است که غالبا اهمیت خاصی ندارند؛ به خصوص اگر اصول مراقبت‌های بعد از فیلر لب را رعایت کنید.

اگر مطمئن نیستید که این روش برای شما مناسب است یا خیر، بهتر است ابتدا با دکتر سمر نامیان مشورت و سپس برای تزریق ژل لب اقدام کنید. در ادامه 10 نکته مراقبت پس از تزریق ژل لب را به شما خواهیم گفت.

چطور از ژل لب مراقبت کنیم؟

هدف از تزریق ژل لب افزایش حجم و پری لب‌های شماست. پس از دریافت فیلر لب، ممکن است عوارض جانبی جزئی مانند تورم، کبودی یا حساسیت در اطراف محل تزریق را تجربه کنید.

در این قسمت، ما شما را با برخی از بهترین نکات برای مراقبت‌های پس از فیلر لب، از جمله برخی از بایدها و نبایدها آشنا می‌کنیم، بنابراین شما دقیقاً خواهید دانست که پس از تزریق چه کاری باید انجام دهید:

  1. اگر در محل تزریق کبودی دارید، استفاده از کرم‌های آلوئه ورا یا ویتامین K مفید است. البته بهتر است قبل از استفاده از این کرم‌ها با پزشک خود مشورت کنید.
  2. بعد از تزریق، با استفاده از کمپرس یخ یا یک تکه یخ پیچیده شده در پارچه نازک (برای جلوگیری از چسبیدن به لب و ایجاد درد) یخ روی لب‌های خود بگذارید. این کار به کاهش تورم، خارش، کبودی و هرگونه درد دیگر کمک می‌کند.
  3. از انجام تمرینات شدید به مدت 24 تا 48 ساعت پس از تزریق لب یا هر فیلر پوستی دیگر خودداری کنید. افزایش فشار خون و ضربان قلب ناشی از ورزش تورم یا کبودی را بدتر می‌کند.
  4. به مدت 2 روز سیگار نکشید. شما باید حداقل 24 تا 48 ساعت پس از درمان خود را از کشیدن سیگار دوری کنید. زیرا سیگار کشیدن می‌تواند فشار بیشتری به لب‌های شما وارد کند و خطر عفونت را افزایش دهد.
  5. سعی کنید هیدراته بمانید؛ نوشیدن آب فراوان به بهبودی شما کمک می‌کند. میوه‌ها و سبزیجات آبدار بخورید و به یاد داشته باشید که از مصرف بیش از حد سدیم برای جلوگیری از تورم بیشتر، خودداری کنید.
  6. از قرار گرفتن در معرض دمای بالا مانند اتاق بخار، سونا یا کلاس‌های ورزشی گرم به مدت 48 ساعت پس از درمان خودداری کنید. گرمای زیاد موجب بیشتر شدن ورم می‌شود.
  7. از پزشک خود بپرسید که چه داروهای مسکنی را می‌توانید در روزهای پس از درمان مصرف کنید. معمولاً استامینوفن مشکلی ندارد، اما داروهای رقیق‌کننده خون مانند ایبوپروفن یا آسپرین توصیه نمی‌شود.
  8. به مدت 2 هفته از انجام سایر درمان‌های زیبایی روی صورت یا اطراف صورت خود، مانند لایه‌برداری صورت، لایه برداری شیمیایی، اپیلاسیون، میکرودرم ابریژن، نیدلینگ پوست، درمان IPL یا لیزر اجتناب کنید.
  9. برای تسریع بهبودی و کاهش تورم، بهتر است در حالت نیمه نشسته با چند بالش زیر سرتان بخوابید. مراقب فشار آوردن به صورت باشید.
  10. تا 24 ساعت پس از عمل از آرایش لب خودداری کنید.

عوارض جانبی ژل لب

عوارض جانبی فیلر لب ممکن است چند ساعت، چند روز یا چند هفته پس از تزریق رخ دهد. طبق گفته سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، معمولاً این عوارض در مدت کوتاهی برطرف می‌شوند، اما گاهی ممکن است هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌ها بعد ظاهر شوند.

این عوارض جانبی شامل موارد زیر هستند:

  • کبودی
  • خارش
  • تورم
  • درد و حساسیت
  • قرمزی
  • بثورات پوستی

در برخی موارد، افراد ممکن است عوارض جدی‌تری را تجربه کنند. در این موارد، باید به یک متخصص پوست مراجعه کنید. در جدول زیر، عوارض جدی تزریق ژل لب را ببینید:

عوارض جانبیتوضیحات
کبودی یا تورم طولانیاگر بیش از یک هفته کبودی یا تورم شدید داشتید، با پزشک خود تماس بگیرید.
انسداد عروقیعلائم انسداد عروقی شامل درد شدید و فوری و تغییر رنگ پوست است که ممکن است به شکل لکه‌های سفید یا کبود دیده شود. ممکن است مدتی طول بکشد تا درد قابل توجه شود زیرا اکثر فیلرها حاوی لیدوکائین یا بی‌حس‌کننده هستند.
توده‌هاتوده، ندول و برآمدگی ممکن است با انواع فیلرها رخ دهد. توده‌های ناشی از رایج‌ترین نوع فیلر لب، یعنی هیالورونیک اسید را می‌توان با دارویی به نام هیالورونیداز حل کرد. اما بسیاری از توده‌های ناشی از این فیلر به سادگی با ماساژ و زمان بهبود می‌یابند. اگر توده‌ها ناشی از التهاب باشند، پزشک آن‌ها را با تزریق کورتیکواستروئید درمان می‌کند.
تبخالاگر سابقه ابتلا به تبخال پس از دریافت ژل لب دارید، بهترین کار این است که در مورد آن با پزشک خود صحبت کنید.

در تحقیقات مشاهده شد که هیالورونیک اسید رایج ترین ماده مورد استفاده برای روش‌های جوانسازی لب با حداقل عوارض جانبی یا بدون عوارض است.

سخن پایانی

ژل لب تزریقی روشی سریع و کم تهاجمی ‌است و اگر توسط یک پزشک حاذق و باتجربه انجام شود عوارض جدی ندارد. تزریق ژل لب حدود 30 دقیقه طول می‌کشد و فوراً می‌توانید فواید آن را مشاهده کنید. در طول درمان می‌توان از کرم بی‌حس کننده برای کاهش درد و ناراحتی استفاده کرد. پس از تکمیل، فیلر لب شما معمولا بین 4 تا 6 ماه دوام خواهد داشت.

در این مقاله با چند جنبه از مراقبت‌های پس از تزریق فیلر لب آشنا شدید که برای به حداقل رساندن کبودی و تورم و گرفتن بهترین نتایج ممکن کلیدی هستند. فراموش نکنید که 2 هفته پس از تزریق ژل لب، یک قرار ملاقات تعیین کنید. پزشک شما باید نتایج را زیر نظر داشته باشد و مطمئن شود که هیچ نشانه‌ای از عوارض وجود ندارد؛ اگرچه بسیار بعید است، به خصوص زمانی که درمان خود را با فردی بسیار ماهر کامل می‌کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!