یک کف دست نان چقدر کالری دارد؟ جدول کالری انواع نان

کالری، در مواد غذایی نقش مهمی در تامین انرژی برای بدن انسان دارد. برای افرادی که قصد کنترل وزن یا رژیم غذایی خاصی دارند، شناختن مقدار کالری در غذاهای مختلف اهمیت زیادی دارد. اما چقدر کالری واقعاً در هر کف دست نان وجود دارد؟ مقدار دقیق کالری ممکن است بسته به نوع نان، مواد اولیه استفاده شده و روش پخت تغییر کند. در ادامه همراه مقاله از سایت قوی شیم باشید تا به کالری انواع نان‌ها بپردازیم.

هر کف دست نان چقدر کالری دارد ؟
میزان کالری انواع نان‌ها

جدول کالری نان ها

قبل از اینکه به سراغ جدول بروید 3 نکته مهم را بخوانید:

  1. میزان کالری نان‌ها، بسته به مواد اولیه مورد استفاده متفاوت و تجربی بوده و متخصصان تغذیه، اعداد میانگین و حدودی را مطرح می‌کنند.
  2. منظور از کالری، همان کیلوکالری است.
  3. مقداری که برای هر نوع نان نوشته شده، معادل یک کف دست نان، یعنی یک مربع 10*10 می‌باشد که توسط خانم بهاره صمدیه کارشناس تغذیه، مشخص شده اند.
نوع نان میزان کالری
یک کف دست نان سنگک 80 کالری
یک کف دست نان شیرمال108 کالری
یک کف دست نان جو (نازک)80 کالری
یک کف دست نان لواش25 کالری
یک کف دست نان بربری80 کالری
یک کف دست نان تافتون (ضخیم مانند نان بربری)80 کالری
یک کف دست نان تافتون (نازک مانند نان لواش)35 کالری
یک کف دست نان تست80 کالری
نان همبرگری80 کالری
یک کف دست نان فطیر135 کالری
نان سوخاری35 تا 40 کالری
جدول میزان کالری نان‌ها – برای اطلاعات بیشتر، ادامه محتوا را مطالعه کنید.

1- کالری هر کف دست نان سنگک

نان سنگک یکی از انواع نان‌های ترد و خوشمزه است که طرفداران زیادی در آسیا دارد. یک قطعه نان سنگک متوسط (حدود 30 گرم) حدود 80 کالری داشته باشد. البته ممکن است با توجه به میزان ضخامت نان ای کالری تغییر کند؛ نان‌های سنگک نسبتاً نازک‌تر و ترد‌تر اغلب کمتر کالری دارند در مقایسه با نان‌های ضخیم‌تر دارند.

2- نان بربری

نان بربری یکی از انواع نان‌های محبوب و رایج است که به دلیل طعم خوب و بافت خاص خود طرفداران زیادی دارد. مثل سایر نان‌ها، مقدار کالری نان بربری نیز بسته به اندازه، ضخامت، مواد اولیه و روش پخت می‌تواند متفاوت باشد. به طور تقریبی، یک کف دست نان بربری استاندارد و متوسط (که معمولاً حدود 30 گرم وزن دارد) می‌تواند حدود 80 کالری داشته باشد.

3- کالری هر کف دست نان لواش

به طور تقریبی، یک کف دست نان لواش استاندارد و متوسط (حدود 15 گرم) می‌تواند 30 کالری داشته باشد. البته این مقدار بسته به ضخامت و اندازه نان لواش می‌تواند متغیر باشد. بنابراین در صورت استفاده از مواد اولیه خاصی مثل تخم مرغ یا شیر در تهیه نان لواش، مقدار کالری ممکن است افزایش یابد.

4- یک کف دست نان جو چقدر کالری دارد؟

نان جو، که از دانه‌های جو تهیه می‌شود، به دلیل فواید غذایی و مقادیر بالای فیبر و مواد مغذی دیگری که دارد، یک گزینه محبوب برای کسانی است که به دنبال گزینه‌های سالم‌تری نسبت به نان‌های سفید معمولی هستند. یک کف دست نان جو ضخیم نازک تقریبا 80 کالری دارد. همچنین از آنجا که نان جو ممکن است با دیگر دانه‌ها و مواد مختلف ترکیب شود (مثل دانه‌های چیا، کنجد، آفتابگردان و غیره)، یا اینکه ضخیم‌تر تهیه شود، مقدار کالری ممکن است تغییر کند.

5- کالری یک کف دست نان شیرمال

نان شیرمال یک نوع نان شیرین و غنی است که اغلب با موادی همچون شیر، شکر، چربی و گاهی مواد دیگر تهیه می‌شود. به دلیل محتوای بالای چربی و شکر، نان شیرمال معمولاً کالری بیشتری نسبت به نان‌های معمولی دارد. مقدار کالری در نان شیرمال متفاوت است و بستگی به اندازه نان، ترکیبات استفاده شده و مقدار مواد مختلف (مانند شیر، چربی، شکر) دارد. یک کف دست نان شیرمال (حدود 30 تا 40 گرم) تقریبا 140 کالری دارد.

6- نان تست

نان تست، یا همان نان فرنگی، یکی از پر مصرف‌ترین نان‌ها در سراسر جهان است. این نان با آرد سفید تهیه می‌شود و معمولاً در صبحانه‌ها و به عنوان مکمل غذایی دیگر مصرف می‌شود. به طور کلی، مقدار کالری در یک قطعه نان تست متوسط (حدود 30 گرم) حدود 80 کالری است.

میزان کالری نان تست
کالری نان تست چقدر است؟

7- نان تافتون میزان کالری هر کف دست

باید توجه داشت که این تخمین بر اساس نان تافتون‌های معمول و بدون مواد اضافی مثل چربی یا شکر انجام شده‌است. برخی نانواها ممکن است مواد افزودنی یا مواد چربی‌زا بیشتری استفاده کنند که می‌تواند کالری نان را افزایش دهد. اما به طور کلی یک کف دست نان تافتون مانند نان بربری (حدود 30 گرم) حدود 80 کالری دارد. اما اگر نان تافتون نازک باشد، مانند نان لواش تقریبا 35 کالری می شودو

جمع بندی

اگر تا انتهای مقاله را خوانده باشید، دانستید که هر کف دست نان چقدر کالری دارد؟ بنابراین انتخاب نان با توجه به نیازها و اهداف تغذیه‌ای شما ممکن است متفاوت باشد. اگر هدف شما کاهش وزن است، نان‌های با کالری کمتر و پرفیبر را انتخاب کنید. در مقابل، اگر نیاز به انرژی زیادی دارید، نان‌های با کالری بیشتر ممکن است مناسب‌تر باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 4.4]

بهاره صمدیهمشاهده نوشته ها

Avatar for بهاره صمدیه

متخصص تغذیه هستم و دوست دارم دانشم رو به روش‌های مختلف در اختیار بقیه قرار بدم.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!