راهکارهای مهم در درمان افسردگی پنهان

درمان افسردگی پنهان بسیار مهم است زیرا افسردگی پنهان به وضعیتی گفته می‌شود که علائم افسردگی وجود دارد، اما به شکلی است که قابل مشاهده نیست و فرد معمولاً این علائم را پنهان می‌کند. اما تشخیص این نوع افسردگی ممکن است سخت باشد و هنگام درمان آن با چالش‌هایی رو به رو شوید. اما اگر این مسئله را به صورت جدی پیگیری کنید پس از درمان شاهد آرامش و انرژی مثبت بسیاری خواهید بود.

در این مقاله از سایت قوی شیم قصد داریم تا با روش‌های درمان افسردگی پنهان آشنا شوید. پس در ادامه همراه ما باشید.

افسردگی پنهلن را به موقع تشخیص دهید و درمان کنید.
درمان افسردگی پنهان با روش‌های تاثیرگذار

1- سبک زندگی خود را تغییر دهید

تغییر سبک زندگی به عنوان یک راهکار کلی مفید برای کنترل افسردگی پنهان است. در واقع، تغییر سبک زندگی شامل ایجاد تغییرات در روش زندگی شما است که می‌تواند بهبود حالت روحی و شناختی شما را تسریع کند. به شما توصیه می‌کنبم اگر روتین روزانه برای انجام کارهایتان ندارید، ابتدا سعی کنید برنامه‌ای شاد برای خودتان آماده کنید. این برنامه می‌تواند شامل یادگیری مهارت جدید، تفریح، پیاده‌روی، ملاقات دوستان خود و خواندن بخشی از کتاب مورد علاقه‌تان باشد.

همچنین انجام فعالیت های ورزشی در تغییر روند زندگی بسیار موثر است. اگر از افرادی که به صورت منظم ورزش می‌کنند بپرسید: آیا الان در زندگی‌شان به نسبت زمانی که ورزش نمی‌کردند حال بهتری دارند یا خیر؟ قطعا در پاسخ خواهند گفت پس از انجام فعالیت‌های بدنی، انرژی و انگیزه بیشتری برای ادامه دادن به زندگی دارند. حتی ممکن است تصمیمات سخت و جدی خود را هنگام انجام فعالیت های بدنی بگیرند و سبب شود در پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.

2- روان درمانی در کنترل افسردگی پنهان موثر است.

جلسات روان درمانی یک روش تاثیرگذار برای از بین بردن افسردگی پنهان است. این راه درمان شامل چندین روش است و هنگامی که مراجعه به روانشناس می‌کنید با بررسی و ارزیابی میزان افسردگی شما، از روش مناسب استفاده می‌شود. اما به صورت کلی انواع روش روان درمانی عبارتند از : روان درمانی شناختی، روان درمانی رفتاری، روان درمانی معنوی، روان درمانی خانواده و روان درمانی گروهی است. در این روش‌ها ممکن است از راهکارهای مختلفی مانند: تمرینات تفکر مثبت، تکنیک‌ تصویرسازی، مدیتیشن، تحلیل رفتار و صحبت با اطرافیانتان استفاده شود. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم قبل از شروع درمان دارویی، حتما در جلسات روان درمانی شرکت کنید، بی شک نتایج خوبی خواهید گرفت?

3- درمان دارویی افسردگی پنهان

درمان دارویی برای درمان افسردگی پنهان تاثیر بسزایی دارد. داروهای ضد افسردگی، اغلب به عنوان درمان اولیه برای افرادی که مبتلا به افسردگی هستند، تجویز می‌شوند. نوع و میزان مصرف داروها ممکن است به علائم افسردگی، داروهایی که قبلا مصرف کرده‌اید، پیشرفت بیماری … بستگی داشته باشد. این داروها کمک می‌کنند تا علائم افسردگی را در مغز کاهش دهند و پس از مدتی شاهد این باشید که در زندگی خودتان را اولویت قرار داده‌اید. به این نکته توجه داشته باشید قبل از شروع هر نوع درمان دارویی، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با بررسی علمی، بهترین نوع دارو برای شما تجویز شود. پس از تجویز داروها دقت داشته باشید در تایم مشخصی مصرف کنید تا به خوبی اثر کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

ستاره سنجایشمشاهده نوشته ها

Avatar for ستاره سنجایش

کارشناس سئو و محتوا - محقق در زمینه توسعه فردی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!