5 روش جلوگیری از گرمازدگی

هرساله در فصل تابستان افراد زیادی دچار گرمازدگی می شوند و ممکن است تا چند روز علائمی مثل سرگیجه و یا حالت تهوع داشته باشند، روش های متعددی وجود دارد برای درمان گرما زدگی اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، شما می توانید ۵ روش برای جلوگیری از گرما زدگی را در سایت قوی شیم مطالعه کنید.

پیشگیری از گرمازدگی

معرفی 5 روش جلوگیری از گرمازدگی در تابستان

۱. مصرف آب به اندازه کافی

نوشیدن آب قبل از تشنگی شدید از موثر ترین روش های جلوگیری از گرما زدگی می باشد.
حتما به یاد داشته باشید که نوشیدن قهوه، چای، نوشابه و نوشیدنی های الکی علاوه بر اینکه تشنگی بدن را برطرف نمیکند، بیشتر آب بدن را دفع میکند و خطر گرمازدگی را افزایش می دهد.

۲. در زیر آفتاب مدت زیاد قرار نگیرید

اگر شغل شما به گونه ای است که مدت زیادی باید در زیر تابش آفتاب باشید حتما از کلاه یا عینک دودی استفاده کنید یا اگر میتوانید سایبان نصب کنید، تابش مستقیم آفتاب به بدن علاوه بر سوزاندن پوست، آب بدن را خشک می کند و خطر گرمازدگی را بیشتر می کند.

۳. نوشیدن شربت های تابستانی

مصرف شربت خاکشیر می تواند به عنوان یک روش مفید برای جلوگیری از گرمازدگی باشد، خاکشیر طبع سردی دارد و شما میتوانید در حین کار و فعالیت این شربت را بنوشید. مصرف شربت بهار نارنج برای جلوگیری از گرما زدگی، شربت بهارنارنج یکی از جذاب ترین شربتهای ضد عطش و گرمازدگی است که عطر و طعم بسیار خوشی دارد و مناسب فصل گرم تابستان است. شربت گلاب، به لیمو، سکنجبین نیز می تواند روشی برای جلوگیری از گرما زدگی باشد.

۴. ساعت های اوج گرما فعالیت نکنید

اگر می توانید برنامه ریزی مناسب داشته باشید برای کارتان که در ساعت های اوج گرما فعالیت زیادی نداشته باشید و بیشتر در ساعات اولیه صبح یا عصر به کار بپردازید.

۵. پوشیدن لباس مناسب برای جلوگیری از گرما زدگی

با پوشیدن لباس تابستانی مناسب که کمی گشاد و از جنس کتان، نخ و پنبه باشد و رنگ روشن میتواند از بروز گرما زدگی جلوگیری کند.
پوشید لباس تنگ و پلاستیکی موجب بروز انواع بیماری های پوستی و قارچی میشود، لباس های چسب و پلاستیکی باعث افزایش تعریق و بهم خوردن تعادل آب و مواد شیمیایی بدن خواهد شد و خطر گرمازدگی را افزایش می دهد.

سخن پایانی

روش های زیادی برای جلوگیری از گرما زدگی وجود دارد که بسیار ساده می باشد.
نخوردن غذاهای سنگین و چرب، عدم استفاده از لباس های تنگ و پلاستیکی، استفاده از کلاه آفتابی و عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب،
نوشیدن مایعات کافی به ویژه آب و شربتهای تابستانی با طبع سرد.
اگر هنگام انجام فعالیت های روزانه دچار گرمازدگی شدید سریعا فعالیت خود را متوقف کنید و اگر بعد از یک ساعت احساس بهبودی وسرحالی نکردید باید به پزشک مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

الهام کمالیمشاهده نوشته ها

Avatar for الهام کمالی

متخصص سئو - متخصص حوزه توسعه فردی و علاقه‌مند به آموزش مهارت به دیگران

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!