علائم افسردگی پس از زایمان چیست؟

افسردگی پس از زایمان یک وضعیت افسردگی شدید است که بعد از زایمان در برخی زنان رخ می‌دهد. علائم افسردگی ممکن است در هر زمان بعد از زایمان رخ دهد، اما معمولاً در چند هفته اول بعد از زایمان ظاهر می‌شود. در ادامه همراه مقاله قوی شیم باشید تا با علائم افسردگی بعد از زایمان آشنا شوید.

پس از زایمان ممکن است به افسردگی مبتلا شوید.
علائم افسردگی پس از زایمان

1- گریه بدون دلیل مشخص

گریه بدون دلیل مشخص یکی از علائم افسردگی پس از زایمان است. خانم‌هایی که تحت تأثیر افسردگی پس از زایمان قرار دارند، ممکن است بدون دلیل خاصی گریه کنند و احساس ناراحتی شدید داشته باشند. این احساسات معمولاً باعث ایجاد اضطراب، خستگی، ناراحتی و تنهایی می‌شوند. در صورتی که شما از این نشانه رنج می‌برید، بهتر است به پزشک یا روانشناس مراجعه کنید و مشاوره بگیرید تا برنامه درمانی مناسب برای شما تعیین شود.

2- از دست دادن اشتها یکی از علائم افسردگی پس از زایمان می‌باشد

نداشتن اشتها یا کاهش شدید اشتها از نشانه‌های افسردگی بعد از زایمان است. زنانی که تحت تأثیر افسردگی پس از زایمان قرار دارند، ممکن است از دست دادن اشتها را تجربه کنند. این ممکن است باعث کاهش وزن و ناتوانی درفرد شود و باعث شود تا در انجام کارهای روزمره احساس ضعف و ناتوانی کند.

3- داشتن احساس نا امیدی

زنانی که تحت تأثیر افسردگی پس از زایمان قرار دارند، ممکن است احساس ناامیدی داشته باشند. این احساسات معمولاً باعث ایجاد عدم اعتماد به نفس، بی انگیزه بودن و تنهایی می‌شوند. همچنین، زنانی که درگیر افسردگی پس از زایمان هستند، ممکن است احساس دلسردی به زندگی زناشویی خود داشته باشند.

4- نداشتن خواب با کیفیت مطلوب

خانم‌ها پس از زایمان ممکن است با مشکلات خواب روبرو شوند. این مشکلات شامل دشواری در خوابیدن، نداشتن خواب عمیق و با کیفیت، خواب بیش از حد یا خواب کمتر از حد است. بنابراین این مسائل باعث ایجاد خستگی، افت انرژی و افزایش علائم افسردگی می‌شود. همچنین، کاهش کیفیت خواب می‌تواند منجر به افزایش سطح استرس شود و در نتیجه فرد قدرت مقابله با تنش‌های روزمره را نداشته باشد.

5- از دست دادن اشتیاق و انگیزه از علائم افسردگی پس از زایمان است

زنانی که تحت تأثیر افسردگی پس از زایمان قرار دارند، ممکن است احساس کم‌انگیزی، بی‌اشتیاقی و ناامیدی داشته باشند. همچنین، از دست دادن اشتیاق و انگیزه می‌تواند باعث ایجاد اضطراب و نگرانی در مورد آینده شود. همچنین اگر خانم‌ها انگیزه خود را به زندگی مشترکشان از دست بدهند، ممکن است کانون خانواده سرد شود و شور و اشتیاق از بین برود.

6- پرخاشگری یکی دیگر از نشانه‌ها است

برخی از مادران پس از زایمان ممکن است به دلیل عوامل مختلفی مانند کاهش هورمون‌های استروژن و پروژسترون و عوامل روانی مانند خستگی، افت انرژی، اضطراب و ترس، احساس نارضایتی به پرخاشگری رو بیاورند. البته احساس پرخاشگری در فرد کاملاً ناخواسته است؛ بنابراین فرد به دلیل آن که کم حوصله شده است، رفتاری پرخاشگرانه از خود نشان می‌دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ستاره سنجایشمشاهده نوشته ها

Avatar for ستاره سنجایش

کارشناس سئو و محتوا - محقق در زمینه توسعه فردی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!