ورزش برای درد سیاتیک + حرکات اصلاحی

آیا شما فکر می‌کنید ورزش برای درد سیاتیک وجود دارد؟ درد سیاتیک یکی از شایع‌ترین نوع دردهای عصبی است که برای بسیاری از افراد مشکل ساز شده است. این درد از عصب سیاتیک شروع می‌شود و از پشت دستگاه اسکلتی عبور می‌کند. درد سیاتیک ممکن است باعث کمردرد، درد در ناحیه باسن و ساق پا شود. ورزش هایی وجود دارند که باعث افزایش انعطاف پذیری عضلات پشتی می‌شوند. این ورزش‌ها سبب تقویت عضلات شده و می توانند به کاهش درد سیاتیک کمک کنند.

اما در ادامه این مقاله از سایت قوی شیم ورزش هایی را برای کاهش درد سیاتیک به شما معرفی کرده‌ایم تا با انجام آن‌ها به سلامت جسم خود کمک کنید. پس در ادامه همراه ما باشید.

ورزش‌های مفید برای درد سیاتیک
تمرینات اصلاحی برای کاهش درد سیاتیک

1- انجام حرکت پل

این ورزش به شما کمک می‌کند عضلات پشتی را تقویت کنید و در عین حال فشار وزن بدن خود را از قسمت ستون فقرات کاهش دهید. برای انجام تمرین پل ابتدا دراز بکشید سپس پاهای خود را در زاویه ۹۰ درجه به سمت بالا ببرید. پس از آن که پاهای خود را به سمت بالا بردید، با استفاده از عضلات شکمی و پشتی، بازوهای خود را در زمین نگه دارید و سعی کنید بدن خود را بالا نگه دارید. در این حالت سعی کنید بدن خود را در یک خط عمودی نگه دارید. سپس برای چند ثانیه در این حالت بمانید و با آرامی بدن خود را به حالت اولیه بازگردانید.

2- انجام حرکت کودک

حرکت ژست کودک (Child’s Pose) یکی از تمرینات یوگا است که برای درمان درد سیاتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انجام حرکت کودک ابتدا بنشینید و پای‌های خود را در حالت جمع قرار دهید. سپس با کمک از عضلات پشتی و ران، به آرامی بدن خود را به سمت جلو خم کنید تا سینه و شکم شما بر روی ران‌ها قرار گیرد. در این حالت سعی کنید به طور آرام بدن خود را در این حالت نگه دارید و با احساس کشش در عضلات پشتی و ران خود، به تنفس عمیق بپرازید. در انتها، با آرامی بدن خود را به حالت نشسته بازگردانید.

3- انجام تمرینات هوازی

تمرینات هوازی مانند: پیاده‌روی، شنا، دوچرخه سواری و… می‌تواند در کاهش درد سیاتیک موثر باشد. توجه داشته باشید اگر قصد پیاده‌روی داشتید، حتما از کفش های مناسب و با کیفیت استفاده کنید تا آسیبی به ستون فقرات و پاهای شما وارد نشود. همچنین بهتر است اگر قصد دوچرخه سواری دارید، از دوچرخه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی استفاده کنید تا فشار روی ناحیه لگن و ران کمتر شود.

4- خم شدن زانو تا سینه

حرکت خم شدن زانو تا سینه (Knee-to-Chest Stretch) یکی از تمریناتی است که برای درمان درد سیاتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انجام حرکت ابتدا دراز بکشید و زانوهای خود را به صورت خم بالا بیاورید. سپس در این حالت سعی کنید با احساس کشش در عضلات پشتی به تنفس عمیق ادامه دهید. پس از چند ثانیه به آرامی به حالت اولیه برگردید و همین مراحل را مجدداً تکرار کنید.

کلام پایانی

به عنوان کلام پایانی باید بگوییم که پیش از هرگونه تمرین و ورزش، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. زیرا ممکن است آسیب جدی و خطرناکی به ستون فقرات و مهره‌های پشتی شما وارد شده باشد. بنابراین با توجه به شدت درد و مدت زمانی که این درد همراه شما است می‌توانید در این مورد تصمیم‌گیری کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ستاره سنجایشمشاهده نوشته ها

Avatar for ستاره سنجایش

کارشناس سئو و محتوا - محقق در زمینه توسعه فردی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!