4 ورزش ساده برای کمر درد

کمر درد یکی از مشکلات شایعی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. این درد ممکن است به دلیل فشار روی عصب‌ها، عضلات یا استخوان‌های کمر به وجود بیاید. در این مقاله از تیم قوی شیم تعدادی از تمرینات ورزشی را برای کاهش درد کمر را به شما معرفی می‌کنیم.

اگر کمر درد شدیدی دارید به شما توصیه می‌کنیم از ورزش‌های ساده اما موثر کمک بگیرید.
درمان کمر درد با 4 ورزش موثر

1- پیاده‌روی برای درمان کمر درد

پیاده روی یکی از تمریناتی است که می‌تواند به کاهش کمر درد کمک کند. این تمرین مناسب برای افرادی که دچار درد کمر هستند، توصیه می‌شود. زیرا سبب تقویت و انعطاف پذیری عضلات پشتی فرد می‌شود. بهترین روش برای پیاده‌روی، پیاده‌روی در فضای باز است. توصیه می‌شود در پارک‌ها، فضای سبز و محیط‌های پیاده‌روی که مناسب هستند، پیاده‌روی کنید. همچنین زمان پیاده‌روی برای کاهش درد کمر باید حداقل 30 تا 45 دقیقه در روز باشد. شما می‌توانید این زمان را به چند بخش تقسیم کنید، به عنوان مثال 15 دقیقه در صبح و 30 دقیقه در بعدازظهر پیاده‌روی کنید.

2- تمرینات انعطاف‌پذیری

با انجام تمریناتی مانند: خم شدن به سمت جلو، خم شدن به سمت پشت، چرخش بدن همراه با پا و تکیه بر دیوار می‌توانید به انعطاف پذیری و کاهش درد عضلات پشتی خود کمک کنید. همچنین تمرینات انعطاف پذیری باید به گونه‌ای باشد که به عضلات کمر و شکم کمک کند تا تقویت و منعطف‌تر شوند. ضمن اینکه این تمرینات باید به درستی و با حوصله انجام شوند تا نتایج مطلوبی بگیرید. برای این منظور، بهتر است از یک مربی با تجربه کمک بگیرید تا به شما کمک کند که تمرینات را به درستی انجام دهید.

3- یوگا برای کاهش کمر درد

در کل، یوگا برای افرادی که به دنبال افزایش انعطاف پذیری، تقویت عضلات، کاهش استرس و اضطراب، بهبود خواب و کمر درد هستند، بسیار مناسب است. یوگا با تمرکز بر روی تنفس، افزایش انعطاف پذیری و تقویت عضلات، می‌تواند به کاهش درد کمر شما کمک کند.

4- شنا تاثیرگذار است

شنا به عنوان یک ورزش کامل و بدون عواقب احتمالی، می‌تواند تاثیر مستقیم و مثبتی در کاهش کمر درد داشته باشد. همچنین به افزایش انعطاف پذیری و اصلاح قرینه بدن کمک می‌کند. بهتر است از حرکات سبک و آرام شنا استفاده کنید تا شاهد تاثیرات فوق العاده آن باشید. شنا در جکوزی و آب گرم به نسبت تاثیر بیشتری دارد زیرا آب گرم به عضلات کمک می‌کند تا ریلکس شوند و درد کمتری داشته باشند.

سخن آخر

در نهایت، قبل از شروع هرگونه برنامه ورزشی برای کاهش کمر درد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر قبلاً مشکلی داشته‌اید. همچنین، در صورتی که در طول انجام تمرینات درد شدیدی احساس کردید، باید از ادامه تمرین خودداری کنید و به پزشک خود مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ستاره سنجایشمشاهده نوشته ها

Avatar for ستاره سنجایش

کارشناس سئو و محتوا - محقق در زمینه توسعه فردی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!