اهمیت ورزش در محل کار + 4 تکنیک

ورزش به عنوان یکی از عوامل مهم بهبود سلامتی و روحیه افراد می‌باشد. و با توجه به سبک زندگی مدرن و کارهای روزمره که اغلب نیاز به نشستن طولانی دارند، ورزش در محل کار می‌تواند برای کارکنان بسیار مفید باشد. این امر می‌تواند به کاهش استرس و افزایش تمرکز و بهبود عملکرد شغلی کمک کند. همچنین، اهمیت ورزش در محل کار آن جایی مشخص می‌شود که به کاهش خستگی و افزایش انرژی کمک کند و کیفیت خواب را در افراد بهبود می‌دهد. بنابراین در این مقاله از تیم قوی شیم قصد داریم چند تکنیک ورزشی یاد بگیریم و در محل کار انجام دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

ورزش در محل کار فواید زیادی دارد. در ادامه حرکت‌های ورزشی وثر را ذکر کرده‌ایم.
تکنیک‌های تاثیرگذار ورزشی در محل کار

1- در محل کار شنا بر روی دیوار را انجام دهید

حرکت شنا روی دیوار یکی از تمریناتی است که می‌توان در محل کار انجام داد. این تمرینات سبب تقویت عضلات بدن و افزایش تعادل و انعطاف پذیری می‌شود و می‌تواند به بهبود سلامتی کلی بدن کمک کند. برای انجام حرکت شنا روی دیوار، باید به دیوار نزدیک شوید و دست‌های خود را بر روی دیوار قرار دهید. سپس پایتان را عقب تر از شانه خود قرار دهید. سپس سعی کنید به کمک دست‌هایتان به دیوار نزدیک شوید. اگر حرکت شنا روی دیوار را به صورت مداوم و بدون توقف انجام دهید تاثیر شگفت انگیز آن را پس از مدتی خواهید دید. توصیه می‌شود این حرکت را روزانه 20بار انجام بدهید. همچنین، بهتر است برای شروع این تمرین، با تعداد کمتری حرکت شروع کنید و با گذشت زمان، تعداد حرکات را افزایش دهید.

2- ورزش گردن در محل کار

ورزش گردن یکی از تمریناتی است که می‌توان در محل کار به راحتی انجام داد. این تمرینات به کمک انعطاف پذیری و تقویت عضلات گردن، می‌تواند به بهبود درد گردن و کاهش خستگی کمک کند.  یک تمرین ساده برای ورزش دادن گردن این است که سر خود را به سمت چپ و راست بچرخانید. همچنین یکی از تمرینات دیگر این است که باید سر خود را به آرامی به سمت بالا ببرید و سپس به سمت زمین پایین هدایت کنید. این تمرین می‌تواند به بهبود استحکام عضلات گردن شما کمک کند.

3- با صندلی کارتان، اسکوات را تمرین کنید

این تمرین به تقویت عضلات پا و کمر کمک می‌کند و سبب بهبود قدرت و استقامت بدن می‌شود. برای انجام حرکت اسکوات با صندلی، باید یک صندلی را در اختیار داشته باشید. سپس پاهای خود را به عرض شانه‌ها باز کنید و سپس با حالت 90 درجه و رو به جلو سعی کنید به آرامی بنشینید. سپس یا همان زاویه از جای خود بلند شوید و این حرکت را مجدداً چند بار تکرار کنید. توجه داشته باشید که در حین انجام حرکت، آرام باشید و تمرکز خود را بر روی عضلات پا و کمر خود بگذارید.

4- تقویت بازو با چرخاندن

برای انجام حرکت چرخش بازو، باید دست‌های خود را به صورت عمودی در کنار بدن قرار دهید. سپس به آرامی، دست‌های خود را سمت بالا ببرید و آن‌های به صورت دورانی بچرخانید. پس از چند ثانیه دست‌های خود را که را به سمت بالا برده بودید را و به موقعیت اولیه بازگردانید. توجه داشته باشید که در حین انجام حرکت، باید تنفس عمیق داشته باشید و با تمرکز بر روی عضلات بازو خود، تمرین را انجام دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ستاره سنجایشمشاهده نوشته ها

Avatar for ستاره سنجایش

کارشناس سئو و محتوا - محقق در زمینه توسعه فردی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!