ورزش یوگا برای تقویت ریه

یوگا یک روش تمرینی و معنوی است که به طور جامع بر روی بدن، ذهن و روح تأثیر می‌گذارد. این روش با ترکیب حرکات بدنی، تنفس عمیق و تمرکز ذهنی، برای بهبود سلامت و تعادل عمومی آدمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از فواید بارز یوگا، تقویت سیستم تنفسی و به ویژه ریه‌ها است. در ادامه از مقاله قوی شیم قرار است به انواع حرکت یوگا برای تقویت ریه بپردازیم. پس همراه ما باشید.

انجام حرکات یوگا برای تقویت ریه
انواع حرکات یوگا برای تقویت ریه

1- حرکت پیچش ستون فقرات

این حرکت را می‌توانید به صورت نشسته و یا ایستاده انجام دهید. بنابراین شما باید بدنتان را در یک خط عمودی قرار دهید و بازوهایتان را به آرامی همراه با تنفس عمیق به سمت چپ یا راست ببرید. همچنین می‌توانید دستان خود را بر روی پایتان قرار دهید و فقط ستون فقرات و سر خود را به سمت راست یا چپ بچرخانید. در همین راستا این تمرین را برای طرف دیگر نیز انجام دهید تا هر دو طرف بدن خود را تقویت کنید.

2- حرکت ماهی

 ابتدا بر روی پشتتان دراز بکشید و پاهایتان را در یک خط قرار دهید. سپس دست‌هایتان را روی نوک پاهایتان قرار دهید. سپس با استفاده از عضلات شکم، پشت و گردن، نیمی از بدن خود (سر و قسمت بالای بدن) را بالا بیارید. در این حالت، چند نفس عمیق و آزاد بگیرید و با آرامی از حالت قوسی به حالت اولیه بازگردید. سپس به آرامی سر را به پایین بیاورید و بقیه بدن را نیز آزاد کنید. توجه داشته باشید حرکت ماهی نیازمند انعطاف و قدرت است. بنابراین در صورتی که تازه‌کار هستید، بهتر است با راهنمایی مربی یوگا این حرکت را انجام دهید.

3- حرکت کمان

بر روی شکمتان دراز بکشید و پاهایتان را دراز کنید و آرام به سمت پشت هدایت کنید. سپس بازوهایتان را به سمت عقب و پاهایتان ببرید و دست‌ها را به سمت مچ پا، دراز کنید. ضمن اینکه  شما باید با استفاده از عضلات پشت سر و گردن، سر و سر شانه خود را بالا ببرید. وقتی این حرکت را انجام می‌دهید، مهم است که حواستان به تنفس عمیق و منظم باشد. بنابراین در طول حرکت، بر روی نفس عمیق خود تمرکز کنید.

4- تمرینات تنفسی

یکی از تمرینات تنفسی در یوگا برای تقویت ریه، تمرین تنفس شکمی است. این تمرین به شما کمک می‌کند تا ظرفیت ریوی خود را افزایش دهید و سیستم تنفسی را بهبود بخشید. به طور کلی، تنفس شکمی شامل تنفس سریع پس از تنفس عمیق و آرام است. برای این کار می‌توانید نشسته یا ایستاده در یک محیط آرام و آرام شروع به تنفس عمیق و آرام می‌کنید. سپس پس از آن‌ که ریه هایتان پر شد، خیلی سریع و قدرتمند هوا را به بیرون رها کنید. همچنین میتوانید قبل از بیرون دادن هوا، مدتی نفس خود را حبس کنید و پس از چند ثانیه رها کنید. پس از انجام این تمرین میتوانید مجدداً آن را تکرار کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

ستاره سنجایشمشاهده نوشته ها

Avatar for ستاره سنجایش

کارشناس سئو و محتوا - محقق در زمینه توسعه فردی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!