آرامش در دوران بارداری با 7 تکنیک طلایی

دستیابی به آرامش در دوران بارداری و کنترل استرس دغدغه اغلب مادران است. دوران بارداری به دلیل تغییرات فیزیکی و هورمونی فرایندی استرس‌زا به شمار می‌آید و بانوان باید برای کاهش استرس آگاهی لازم را داشته باشند.در این مقاله از سایت قوی شیم، مطلب آرامش در دوران بارداری با 7 تکینک طلایی را می‌خوانید.😊

آرامش در دوران بارداری بسیار مهم است.

روش‌های آرامش در دوران بارداری

راهکارهای متعددی برای رسیدن به آرامش در دوران بارداری وجود دارد. باید گفت آرامش و آسودگی شما در این دوران بسیار مؤثر بوده و سلامت جنین و مادر را تضمین می‌کند. در ادامه مطلب، آرامش در دوران بارداری با 7 تکنیک طلایی را بررسی می‌کنیم.

گوش دادن به موزیک آرامش بخش

یکی از تکنیک‌های دستیابی به آرامش در دوران بارداری، گوش دادن به موسیقی با ریتم آرام و بی‌کلام است. آهنگ‌هایی از قبیل صدای باران، جنگل، موج دریا خواب شما را آسان و آرامش بخش می‌کند.

تنفس یک تکنیک آرامش در دوران بارداری

برای اجرای این تکنیک مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در ابتدا مکانی آرام را انتخاب کنید.
  • ·        در مرحله بعد دراز بکشید و چشمان خود را ببندید.
  • سعی کنید بر تنفس خود متمرکز شوید.
  • هوا را از طریق بینی به درون بفرستید و برای احاطه جنین متمرکز شوید.
  • هوا را به آرامی آزاد کنید.

یوگا مؤثر در آرامش دوران بارداری

مدیتیشن و یوگا بدن شما را برای زایمان آماده کرده و رسیدن به آرامش درونی را ممکن می‌سازند. این تکنیک طلایی را می‌توانید تحت نظارت مربی متخصص اجرایی کنید.💛

مدیتیشن و یوگا موجب آرامش در باداری می‌شوند.

تجسم فکری و تصویرسازی

برای خارج کردن استرس از بدن در جایی آرام بنشینید و تمرکز کنید. نفس عمیق بکشید و با هر بازدم تجسم کنید که استرس از بدنتان خارج می‌شود. تصویرهای آرامش بخش و دلخواه خود را تجسم کرده و در آن فضا متمرکز شوید. به طور مثال، فرزند خود را تصور کنید.🤱

ماساژ مخصوص بارداری و دستیابی به آرامش

برای آسودگی و سرحالی بدن در دوران بارداری، ماساژ درمانی بسیار مؤثر است. ماساژ بارداری بدن درد، کوفتگی ماهیچه‌ها، ورم دست و پا را کنترل می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم با متخصص مشورت کرده و از این تکنیک برای رسیدن به آرامش استفاده کنید.

برنامه غذایی سالم تکنیک کسب آرامش در دوران بارداری

راهکاری دیگر برای دستیابی به آرامش در دوران بارداری داشتن برنامه غذایی سالم است. مصرف مواد مغذی کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشید و سلامت جنین خود را تضمین کنید. در برنامه غذایی خود مصرف اسیدهای چرب امگا3 را افزایش دهید، این نوع چربی‌ها سالم هستند و در ماهی‌های سالمون، تخم کتان، دانه چیا وجود دارند که به کاهش استرس کمک می‌کنند.

رژیم غذایی مناسب در رسیدن به آرامش بارداری اثر دارد.

توجه داشته باشید بانوان باردار بهتر است رژیم غذایی حاوی چربی‌های سالم، غلات سبوس‌دار، کربوهیدارت‌ها، میوه و سبزیجات مصرف کنند و از مصرف الکل، کافئین، ماهی‌های جیوه‌دار بپرهیزند.

خواب کافی یک تکنیک مؤثر در کسب آرامش

برای کسب آرامش در دوران بارداری حداقل 8 ساعت خواب شبانه داشته باشید. خواب امری مؤثر در سلامت ذهن و آرامش است. برای بهبود کیفیت خواب اقداماتی را باید انجام دهید که شامل موارد زیر است:

  • از مصرف کافئین و شکر بپرهیزید.
  • قبل از خواب پرخوری نکنید.
  • از تلفن همراه و ابزار الکترونیکی در شب استفاده نکنید.
  • اتاق دمای مناسب داشته باشد و کاملا تاریک باشد.

برای خود یک روتین خواب داشته باشید و در زمان معین بخوابید و بیدار شوید. اگر این راهکارها مؤثر نبود می‌توانید با یک متخصص مشورت کنید.

آیا موسیقی موجب آرامش می‌شود؟

گوش دادن به موسیقی با ریتم آرام بسیار آرامش بخش است.

آیا مدیتیشن در رسیدن به آرامش دوران بارداری مؤثر است؟

یوگا و مدیتیشن موجب آسودگی بدن و ذهن می‌شود.

آیا برنامه غذایی در آرامش دوران بارداری اثر دارد؟

برنامه و رژیم غذایی مناسب در دوران بارداری سلامت شما را تضمین می‌کند. مصرف مواد مغذی موجب تقویت مادر و جنین می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!