آیا باید هنگام ورزش ضدآفتاب بزنیم؟ این یک سوال مهم است که در مورد مراقبت از پوست در طی فعالیت‌های ورزشی به ذهن می‌آید. ورزش فعالیتی است که می‌تواند به بهبود سلامت عمومی و روحیه شما کمک کند، اما در عین حال، تدابیری نظیر محافظت از پوست در برابر اشعه‌های خورشیدی نیز بسیار اهمیت دارد. در ادامه مطلب از سایت قوی شیم، به برخی از دلایل و نکات مهم برای استفاده از ضدآفتاب در حین ورزش می‌پردازیم.

ضدآفتاب هنگام ورزش ضر.ری است؟

استفاده از کرم ضدآفتاب قبل انجام ورزش

استفاده از ضدآفتاب بخصوص قبل از انجام ورزش و در فضای باز مهم است.🌞 برای محافظت مناسب، بهتر است که حداقل 15 تا 30 دقیقه پیش از شروع ورزش، مقدار کافی از ضدآفتاب را به پوست خود بمالید. انتخاب یک ضدآفتاب با شماره SPF مناسب برای فعالیت مورد نظرتان و همچنین مقاومت در برابر اشعه خورشید، امری حیاتی است تا پوست شما از آسیب ناشی از نور خورشید محافظت شود.

استفاده از کرم ضدآفتاب هنگام انجام ورزش

پس از آن که ضدافتاب را قبل از شروع ورزشتان بر روی پوست خود استفاده کردید، لازم است هر دو ساعت یکبار آن را تمدید کنید. زیرا کرم ضدآفتاب پس از ۲ساعت اثر خود را از دست می‌دهد و نیاز به استفاده مجدد دارد.

استفاده از کرم ضدآفتاب بعد انجام ورزش

پس از اتمام ورزش و دوش گرفتن لازم است تا با یک مرطوب‌کننده یا سرم آبرسان پوست خود را مرطوب کنید. در این حین اگر تصمیم داشتید به بیرون از منزلتان بروید حتما در کنار روتین پوستی خود از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

کلا آخر

در آخر به شما توصیه مس‌کنیم حتماً قبل از شروع ورزش با یک لایه‌ی مناسب از ضدآفتاب صورت و بدت خود را در برابر نور خورشید محافظت کنید. حتی اگر آسمان ابری است، استفاده از ضدآفتاب مهم است چرا که اشعه‌های مضر UV حتی در روزهای ابری هم وجود دارند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ستاره سنجایشمشاهده نوشته ها

Avatar for ستاره سنجایش

کارشناس سئو و محتوا - محقق در زمینه توسعه فردی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!