روش های تشخیص بارداری در منزل

 مادر شدن برای اغلب بانوان احساس خوشایندی دارد اما این موضوع با چالش‌هایی مانند تشخیص سریع بارداری در منزل همراه است. تشخیص بارداری برای برخی از بانوان به دلیل عدم دسترسی به مراکز پزشکی یا عدم توانایی مالی برای انجام آزمایشات، مشکل ساز می‌شود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، روش های تشخیص بارداری در منزل نیز به وجود آمده است که به زنان این امکان را می‌دهد تا به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به مراکز پزشکی، بارداری خود را تشخیص دهند. در این مقاله از سایت قوی شیم روش‌های تشخیص بارداری در منزل را به شما معرفی می‌کنیم.🤗

روش های تشخیص بارداری در منزل متعدد و آسان هستند.

روش های خانگی تشخیص بارداری

اگر در مورد وضعیت مثبت یا منفی بارداری خود دچار شک و تردید شده‌اید، روش‌های ساده و کم هزینه‌ای برای تشخیص بارداری در منزل وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها شک خود را برطرف کنید. این روش‌‌ها شامل موارد زیر است:

تست بارداری با بیبی چک

بیبی چک یک ابزار پزشکی برای تشخیص بارداری در منزل است. در واقع در این تست وجود هورمون گنادوتروپین جفتی تشخیص داده می‌شود. بهترین زمان برای استفاده از بیبی چک، بعد از عثب افتادن قاعدگی است زیرا دقت نتیجه را افزایش می‌دهد. شما عزیزان می‌توانید بیبی چک را از داروخانه‌ها به راحتی خریداری کنید.

با استفاده از تست بیبی چک می‌توانید بارداری خود را تشخیص دهید.

تست بارداری با شکر

یکی از روش‌های تشخیص بارداری در منزل، استفاده از یک قاشق غذاخوری شکر است. داخل ظرفی تمیز شکر را با ادرار مخلوط کنید و اگر قند به شکل گلوله‌ای درآمد شما باردار هستید اما در صورتی که قند حل شد، می‌توان گفت تست بارداری منفی است. در واقع هورمون  hcgدر ادرار اجازه حل شدن قند را نمی‌دهد.

تست بارداری در منزل با سرکه

سرکه از دیگر مواردی است که می‌تواند به شما در تشخیص سریع بارداری کمک کند. توجه داشته باشید برای انجام این آزمایش به سرکه سفید نیاز دارید که باید مقداری از آن را درون ظرفی پلاستیکی با ادرار مخلوط کنید. در صورتی که رنگ سرکه تغییر کرد و حباب ایجاد شد تست بارداری مثبت است، در غیر این صورت شما باردار نیستید.

تشخیص بارداری با جوش شیرین

یکی دیگر از روش‌های تشخیص بارداری در منزل، استفاده از جوش شیرین است. طبق این تست باید دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با دو قاشق ادرار مخلوط کنید و اگر حباب مشاهده شد شما باردار هستید.

تست بارداری در منزل با صابون

برای انجام این تست از هر نوع صابونی می‌توانید استفاده کنید. مقداری ادرار بر روی تکه‌ای صابون بریزید، در صورتی که حباب ایجاد شد نتیجه آزمایش مثبت بوده و شما باردار هستید.

با استفاده از صابون و مقداری ادرار تست بارداری انجام می‌شود.

نکاتی برای افزایش صحت تست بارداری در منزل

قوی شیم از شما همراهان همیشگی می‌خواهد که با رعایت نکات زیر صحت تشخیص بارداری خود را افزایش دهید:

  • برای انجام تست از اولین ادرار روز استفاده کنید زیرا hcg غلیظی دارد.
  • برای جمع‌آوری ادرار از یک ظرف پلاستیکی تمیز استفاده کنید.
  • مقدار ادرار باید به اندازه کافی باشد و ممکن است میزان کم آن برای نتیجه صحیح کفایت نکند.
  • مهم ترین نکته صبر شما در طول فرایند تشخیص است که برای دیدن واکنش درست باید 5 تا 10 دقیقه صبر کنید.

روش‌های تشخیص بارداری در منزل کدام‌اند؟

برای آگاهی از شرایط بارداری می‌توانید از روش‌های تشخیص سریع در منزل استفاده کنید. این روش‌ها شامل، تست بیبی چک، شکر، نمک، صابون و جوش شیرین است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!