چگونه گریه خود را کنترل کنیم؟

چگونه گریه خود را کنترل کنیم؟ این سؤال مدنظر افرادی است که در شرایط گوناگون و موقعیت‌های مختلف زندگی مدیریتی بر گریه و بغض خود ندارند و ممکن است خیلی راحت احساسی شده یا هنگام عصبانیت گریه کنند. گریه کردن تجربه‌ای مشترک و طبیعی بین انسان‌ها است. در این مقاله از سایت قوی شیم، روش‌های علمی برای کنترل گریه را بررسی می‌کنیم.😊

گریه کردن را با راه‌های گوناونی می‌شودکنترل کرد.

بررسی گریه کردن از منظر روانشناختی

 گریه کردن در نگاه روانشناسی سطوح متفاوتی دارد. به عنوان مثال در سطح فیزیولوژیک یه کودک به دلیل گرسنه بودن گریه می‌کند و فرد بزرگسال به خاطر درد جسمی اشک می‌ریزد. در سطح دوم، شرایط احساسی موجب گریستن فرد می‌شود. در ادامه مطلب پاسخ سؤال چگونه گریه خود را کنترل کنیم؟ با بررسی روش‌های علمی مؤثر به شما داده خواهد شد.

روش‌های علمی کنترل گریه از منظر روانشناسی

تصدیق احساسات

زمانی که مشکلات را انکار کرده و از حل آنها دوری می‌کنیم، در واقع گریه وسیله‌ی واکنش ما به این بی‌اعتنایی می‌شود.

بهتر است به جای همراهی مشکلات با گریه، به دنبال راهی برای حل آنها باشیم و شجاعانه آنها را بپذیریم تا حل شوند.

تمرکز بر رفتار و اصلاح آن

در این روش کنترل گریه از شما می‌خواهیم بر رفتار و افکارتان تمرکز کنید تا بتوانید عامل گریه را شناسایی کنید. تکرار این فرایند منجر به یافتن راه‌حل شده و کنترل کافی بر احساسات خود را به دست می‌آورید.

تمرکز بر افکار منفی و اصلاح رفتار موجب کنترل احساسات می‌شود.

تغییر موقعیت فعلی برای کنترل گریه و احساسات

موقعیتی که موجب گریه کردن می‌شود، ممکن است یک مکان یا وضعیت ذهنی شما باشد. برای رهایی از افکار اندوهناک و گریه آور، بهتر است از بیرون به آن نگاه و بررسی کنید. در این حالت شما متوجه خواهید شد که کدام فکر، کدام عمل ذهنی شما را آزار می‌دهد و به پاکسازی ذهن منجر خواهد شد. در حالت دیگر موقعیتی که موجب عصبانیت، استیصال و ناراحتی شما می‌شود را ترک کرده و زمانی که به آرامش رسیدید به آنجا بازگردید.

استفاده از کلمات مناسب در گفت و گو

یک گفت‌و‌گوی اصولی و سالم می‌تواند مانع بروز بسیاری از احساسات منفی، عصبانیت و در نهایت گریه شود. برای برقراری یک ارتباط مفید باید ابراز احساسات شفافانه را یاد گرفته و در عین آن آرامش خود را حفظ کنید. این حالت نیازمند آن است که به کلمات و جملات خود دقت کرده تا کنترل گریه آسان شود.

مشغول شدن به کار، راهی برای مدیریت گریه

یکی از روش‌های مؤثر در کنترل گریه، انجام کار و سرگرم شدن است. در واقع شما باید در لحظه گریه، حواس خود را پرت کنید و مشغول انجام کاری که علاقه دارید شوید. در لحظع می‌توانید از اشیاء پیرامون خود استفاده کنید، مثلا گوشی خود را برداشته و لیست خرید یا برنامه فردا را بنویسید.

برای مدیریت استرس و گریه حواس خود را پرت کنید.

بارش فکری مثبت، راهکار کنترل گریه

در این روش، افکار مثبت جایگزین افکارمنفی می‌شوند. به طور مثال در مواقع احساسی یا عصبانیت به مسائل شادی آور و خنده دار فکر کنید تا موقعیت استرس را پشت سر گذاشته و گریه خود را کنترل کنید.

تنفس عمیق و مدیریت احساس و گریه

هنگام بغض و بروز گریه، چند نفس عمیق بکشید و بر روی تنفس خود تمرکز کنید تا بتوانید گریه خود را کنترل کرده و به ارامش برسید.

فرو خوردن بغض مؤثر در کنترل گریه

جالب است بدانید که گریه تأثیر بسزایی بر سیستم عصبی بدن دارد. برای مثال هنگام ناراحتی، ماهیچه‌های انتهای گلو باز شده و احساس می‌کنیم توده‌ای عظیم در گلویمان است که بغض نامیده می‌شود. در این هنگام مقداری آب بنوشید که گریه را کنترل کند.

چگونه گریه خود را کنترل کنیم؟

راهکارهای بسیاری برای کنترل گریه وجود دارد که شاملتنفس عمیق، اصلاح رفتار، بارش فکری مثبت می‌شود.

آیا تغییر مکان گریه را کنترل می‌کند؟

زمانی که احساسی می‌شوید بهتر است موقعیتتان را ترک کرده و پس از کسب آرامش به آنجا بازگردید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!