تقویت حافظه با 5 راهکار نه چندان سخت

سوالی که ممکن است در بعضی از مواقع از خود بپرسیم این است که چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟ زیرا هنگامی که درس می‌خوانیم یا مشغول به انجام کاری هستیم برایمان پیش آمده است که خیلی از کارها را فراموش کنیم یا در امتحان نتوانیم پاسخ درستی به سوال ها بدهیم. بنابراین باید به دنیال روش هایی باشیم تا حافظه خود را قوی کنیم. در این مقاله از سایت قوی شویم درباره راه‌های تقویت حافظه صحبت خواهیم کرد پس در ادامه همراه ما باشید.

5 راهکار تاثیرگذار برای تقویت حافظه

حافظه یکی از قسمت‌های مهم مغز است که سبب می‌شود عملکرد بهاری در زندگی داشته باشیم. در ادامه با راهکارهای تقویت حافظه آشنا خواهید شد:

برای داشتن حافظه قوی باید از روش های سودمند بهره بگیریم.
راه‌های تقویت حافظه

1- مهارت جدید یاد بگیرید

یادگیری مهارت جدید یکی از راه‌های موثر برای تقویت حافظه است. زیرا باعث تمرین حافظه می‌شود. برای انجام این روش می‌توانید با یادگیری زبان جدید، ساز، بازی شطرنج، برنامه نویسی و یا یادگیری شغل جدید، حافظه خود را تقویت کنید.

2- ورزش در تقویت حافظه تاثیر دارد!

برای تقویت حافظه می‌توانید از ورزش‌هایی مانند: شنا، یوگا، تنیس، بدنسازی و… انجام بدهید. علاوه بر این ورزش ها، دویدن در این فرآیند بسیار تاثیرگذار است زیرا دویدن باعث افزایش جریان خون و اکسیژن به مغز می‌شود و حافظه و تمرکز شما را تقویت می‌کند.

3- چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟ با خواندن کتاب

خواندن کتاب باعث تمرین حافظه، توسعه دایره لغات و بهبود تمرکز می‌شود. این نکته را در نظر داشته باشید برای تمرین حافظه بهتر است که از کتاب‌های مختلف و متنوع استفاده کنید تا مغزتان به چالش کشیده شود. همچنین می‌توانید بعد از خواندن هر فصل از کتاب، خلاصه‌ای از آن بنویسید و اطلاعات مهم را یادداشت کنید. این کار به تمرین حافظه کمک می‌کند

4- خواب کافی داشته باشید

شاید در پاسخ به سوال چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟ باید بگوییم ساده‌ترین راه برای تقویت حافظه، داشتن خواب کافی است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که خواب کافی سبب بهبود عملکرد مغز و حافظه می‌شود. برای تقویت حافظه بهتر است که زمان خواب خود را مشخص کنید. سعی کنید همیشه در یک بازه زمانی بخوابید و بیدار شوید و بهترین مقدار تایم برای خواب بین ۷ تا ۹ ساعت در روز است.

5- چگونه حافظه خود را تقویت کنیم ؟ با تغذیه مقوی

تغذیه مناسب و مقوی می‌تواند بهبود عملکرد حافظه را تقویت می‌کند. در ادامه خوراکی های مفید برای حافظه را معرفی کرده‌ایم:

1- مصرف مواد غذایی حاوی امگا 3 مانند: ماهی، روغن کنجد، گردو، بادام، تخم کتانو…

2- سبزیجاتی مانند: ریحان، جعفری و کرفس، کاهو، کدو، اسفناج و…

3- مصرف میوه‌هایی مانند: توت‌فرنگی، توت سیاه، توت خشک، آلوئه‌ورا، زردآلو، شاتوت و…

4- مصرف آجیل‌هایی مانند: گردو، مویز، کندر، پسته، بادام، فندق و…

نتیجه گیری

اگر تا انتهای مقاله همراه ما بوده باشید، متوجه شدید چگونه حافظه خود را تقویت کنیم و با راهکارهای مهم و موثر آشنا شدید. پیشنهاد می‌کنیم راه‌های تقویت حافظه را در روتین زندگی خود قرار بدهید زیرا سبب پیشرفت در زندگی فردی و اجتماعی می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ستاره سنجایشمشاهده نوشته ها

Avatar for ستاره سنجایش

کارشناس سئو و محتوا - محقق در زمینه توسعه فردی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!