چطور زود بخوابیم؟ 5 راهکار سودمند

به نظر شما چه راه‌هایی باعث می‌شود بعد از ساعت‌ها کار و خستگی زود بخوابیم؟ در این مقاله از تیم قوی شیم قرار است درباره این که چطور زود بخوابیم صحبت کنیم. اختلال خواب در شب، مشکل شایعی است که تاثیرات منفی بر روی سلامت شما دارد. بنابراین بهتر است روش‌های معرفی شده در زیر را در طول روز انجام دهید. زیرا با بالا بردن کیفیت و زمان خواب خود به تمرکز، بالا بردن حوصله، بهبود خلق و خو و… کمک خواهید کرد. در ادامه همراه ما باشید.

چگونه زود بخوابیم؟
نکات کاربردی برای زود خوابیدن

1- چطور زود بخوابیم؟ با عدم مصرف کافئین!

مصرف مواد کافئین داری مانند: قهوه، چای سیاه، نوشابه‌های حاوی کافئین و شکلات می‌تواند باعث کاهش کیفیت خواب در شب شود. همچنین سبب ایجاد بیداری در شب و در نتیجه کاهش انرژی و خستگی در روز بعدی شود. به همین دلیل، بهتر است از مصرف مواد حاوی کافئین قبل از خواب خودداری کنید. در عوض، می‌توانید از دمنوش‌های آرامش‌بخشی مانند آویشن، زنجبیل، بهارنارنج و… قبل از خواب استفاده کنید. این دمنوش‌ها به شما کمک می‌کنند تا بهتر و راحت‌تر بخوابید.

2- از خواب عصر اجتناب کنید

افرادی که تمایل دارند در طول روز بخوابند، اغلب به اختلال خواب در شب دچار می‌شوند. خوابیدن بیش از حد در طول روز باعث کاهش کیفیت خواب در شب شود و باعث می‌شود تا به ایین روال عادت کنید. برای اینکه بهتر و راحت‌تر بخوابید، بهتر است زمان خواب‌تان را به منظم کنید و در صورتی که احساس خستگی کردید، به جای خوابیدن در روز، به صورت کوتاه استراحت کنید.

3- وسایل الکترونیکی اطراف خود را خاموش کنید

خاموش کردن وسایل الکترونیکی مانند: تلفن همراه، تبلت، کامپیوتر و تلویزیون قبل از خواب، می‌تواند به شما کمک کند تا خوابی با کیفیت‌تر داشته باشید. تمامیاین وسایل دارای نور پراکننده و موج‌های الکترونیکی هستند که ممکن است باعث اختلال در ساعت خواب شما شوند. همچنین، استفاده از وسایل الکترونیکی قبل از خواب ممکن است باعث افزایش سطح تنش و استرس شما شود.

4- چطور زود بخوابیم؟ قبل از خواب مطالعه کنید

طالعه قبل از خواب، می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر و راحت‌تر بخوابید. با این حال، باید توجه داشت که نوع مطالعه و زمان آن می‌تواند تأثیر مستقیمی بر روی خواب شما داشته باشد. بنابراین بهتر است قبل از خواب، به موضوعات آرامش‌بخش مانند رمان‌های آرامش‌بخش، کتاب‌های انگیزشی و مطالب آموزنده مرتبط با حوزه‌های مورد علاقه‌تان بپردازید.

5- در طول روز ورزش کنید

انجام فعالیت‌های بدنی سبب می‌شود تا استرس و اضطراب نداشته باشید و در شب خوابی با کیفیتی را تجربه کنید. اما باید توجه داشت که زمان و نوع ورزش می‌تواند تأثیر مستقیمی بر روی خواب شما داشته باشد. ورزش‌های شدید و تمرینات بدنسازی در ساعت‌های نزدیک به خواب ممکن است باعث افزایش سطح هیجان شما شود، در نتیجه تاثیر مستقیمی بر کاهش کیفیت خواب شما بگذارد. بنابراین بهتر است حداقل 2 الی 3 ساعت قبل از خواب، از تمرینات سنگین خودداری کنید. در عوض تمرینات آرامش‌بخش مانند یوگا، پیاده‌روی، و شنا می‌تواند به شما کمک کند تا به خوابی آرام و عمیق دست پیدا کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

ستاره سنجایشمشاهده نوشته ها

Avatar for ستاره سنجایش

کارشناس سئو و محتوا - محقق در زمینه توسعه فردی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!