چطور مدیتیشن کنیم؟ با 4 روش بی‌نظیر

احتمالاً شما هم برایتان سوال پیش آمده است که چطور مدیتیشن کنیم؟ مدیتیشن یک تمرین ذهنی است که به شما کمک می کند به طور آگاهانه و با تمرکز بر روی حالت ذهنی خود، بهبود تمرکز، آرامش و موثر بودن در زندگی روزمره خود برسید. در واقع، مدیتیشن یک روش برای آرام کردن ذهن و کاهش استرس است. در این مطلب از تیم قوی شیم قرار است تا نحوه مدیتیشن را به شما بگوییم. پس در ادامه همراه ما باشید.

با روش‌های موثر و مفید مدیتیشن خود را انجام دهید.
چگونه مدیتیشن کنیم؟

1- چطور مدیتیشن کنیم؟ با تنفس

تنفس یکی از عناصر اصلی مدیتیشن است و می تواند به شما کمک کند تا به آرامش و تمرکز بیشتری برسید. در واقع، تمرکز بر تنفس به شما کمک می کند تا از فکر کردن و افکار پراکنده خود دور شوید و با آرامش در لحظه حاضر باشید.  شما با نفس کشیدن به طور عمیق و کم کردن تعداد تنفس ، تمرکز خود را بر روی ریه قرار می‌دهید. همچنین با نفس کشیدن عمیق بین یک تا پنج ثانیه بر تعادل ضربان قلب خود کمک خواهید کرد.

2- تصویرسازی یکی از راه‌های مدیتیشن است

تصویرسازی به شما کمک می کند تا به دنیای درون ذهن خود نگاه کنید و با تمرکز بر روی تصاویری که در ذهنتان تداعی می کنید، به آرامش برسید. همچنین می‌توانید تصویر خود را در موقعیت های مورد علاقه مانند: ساحل، پارک، باغ، کوهستان یا حتی در خانه تصور کنید. این روش سبب می‌شود تا از استرس خلاص شوید.

3- تمرین مدیتیشن با صدای طبیعت

شما با گوش دادن به صداهای طبیعت مانند صدای باران، صدای دریا، صدای باد و …، به آرامش برسید. با تمرکز بر روی صداهای طبیعت، از استرس خود خلاص شوید و به آرامش در لحظه حاضر برسید.  در واقع، صدا می تواند به شما کمک کند تا با تمرکز بر روی صدا، از فکر کردن و افکار پراکنده خود دور شوید و به آرامش در لحظه حاضر برسید. 

4- چطور مدیتیشن کنیم؟ با تمرکز بر روی احساسات مثبت

احساسات به عنوان یکی از عناصر مهم مدیتیشن، می توانند به شما کمک کنند تا با تمرکز بر روی احساسات خود، به آرامش و تمرکز بیشتری در زندگی خود دست یابید. شما با تمرکز بر روی احساسات مثبت خود، مانند شادی، خوشحالی، آرامش و … به آرامش در لحظه حاضر برسید. با تمرکز بر روی احساسات مثبت، به درک بهتری از خودتان پیدا کنید و از فکر کردن و افکار پراکنده خود دور شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ستاره سنجایشمشاهده نوشته ها

Avatar for ستاره سنجایش

کارشناس سئو و محتوا - محقق در زمینه توسعه فردی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!