چگونه اعصاب خود را آرام کنیم؟ 12 راهکار معجزه‌گر + خوراکی های موثر 😍

امروزه هر کسی را که نگاه می‌کنیم با مشکلاتی درگیر است که آرامش را از او سلب کرده است. چگونه اعصابی آرام داشته باشیم؟ سوالی است که خیلی از ما به دنبال پاسخ آن هستیم تا بتوانیم با وجود مشکلاتی که داریم آرامش خود را حفظ کنیم. در این مقاله از سایت قوی شیم سعی کرده ایم راهکارهای ساده و کاربردی را برای داشتن اعصاب آرام به شما ارائه کنیم.

حاصل تجربه! : خود آگاهی داشته باشید. هربار که عصبانی شدید، سعی کنید با یکی از روش‌های معرفی شده، حال خود را بهتر کنید. اگر تغییری نکردید، ناامید نشوید. حتما نیاز به تلاش بیشتری دارید. مطمئنا در درازمدت، تلاش شما نتیجه داده و آرامش بیشتری خواهید داشت. حال خوب شما آرزوی ماست. 😍

برای آرامش اعصاب چکار کنیم؟

این 12 راهکار ارائه شده در مقاله، ممکن است برای شما کاربردی باشند. اما انتظار معجزه نداشته باشید. هر اتفاق مثبتی نیاز به تمرین دارد. اگر می‌خواهید آرامش اعصاب داشته باشید و تا الان همیشه می‌گفته‌اید “آرامش اعصاب ندارم”، باید راهکارهای مختلف را امتحان نموده و در انجام آن‌ها ممارست داشته باشید.

چگونه اعصاب خود را ارام کنم؟ راهکارهایی وجود دارند که در آرامش اعصاب تاثیرگذارند.
راهکارهایی برای اینکه چگونه اعصاب آرامی داشته باشیم؟😇

1- مصرف ویتامین‌ها! کدام ویتامین باعث ارامش اعصاب میشود؟

کمبود ویتامین های مختلف مانع داشتن اعصاب آرام می شود. بسیاری از اوقات افراد حتی بدون اینکه مشکلی داشته باشند اعصاب نا آرامی دارند یا اینکه یک مشکل کوچک می تواند به آسانی آنها را به هم بریزد. با توجه به اینکه تغذیه ما معمولاً صحیح نیست احتمال اینکه دچار کمبود ویتامین شویم بسیار بالاست. پس اگر به سرعت عصبانی می شوید حتماً به پزشک متخصص مراجعه نموده و آزمایش ویتامین ها را انجام دهید. مصرف مولتی ویتامین تقویت اعصاب را به همراه دارد و می‌تواند تا حد خوبی این مشکل را برطرف کند.

2- چگونه اعصابی آرام داشته باشیم؟ با ورزش🤸🏻‍♂️

در پاسخ به این سوال که چگونه اعصاب آرامی داشته باشیم؟ میتوان از راه کار ورزش استفاده نمود. پیاده روی ورزشی است که نیاز به باشگاه و هزینه کردن ندارد. نیم ساعت پیاده روی روزانه می تواند تاثیرات مثبت خوبی روی بدن شما بگذارد که یکی از آنها آرامش اعصاب می باشد.

3- به اتفاقات مثبت و خوب فکر کنید😍

فوکوس کردن بر جنبه‌های مثبت زندگی و قدردانی از آن‌ها راهی برای ایجاد تعادل در ذهن و حفظ یک نگرش مثبت است. وقتی متمرکز بر اتفاقات مثبت و خوب زندگی خود می‌شویم، دیدگاه ما نسبت به مسائل و چالش‌های زندگی تغییر می‌کند و به نوعی چیزهای نامطلوب کمتری می‌بینیم. بنابراین فکر کردن به اتفاقات خوب می‌تواند به افزایش میزان هورمون‌های مثل اندورفین و سروتونین کمک کند، که هر دو به احساس خوبی و شادابی کمک می‌کنند.

4- برای ارامش اعصاب چکار کنیم؟ با افراد خوش‌انرژی معاشرت کنید

حتماً می دانید که انرژی افراد به یکدیگر منتقل می‌شود. معاشرت با افراد غمگین و افسرده شما را مانند آنها خواهد کرد. در حالی که معاشرت با افراد شاد باعث افزایش شادی و آرامش در شما خواهد شد. سعی کنید دوستانتان را طوری انتخاب کنید که باعث حال خوب شما شوند.

چطور به ارامش اعصاب برسیم؟معاشرت با افراد شاد برای آرامش اعصاب مفید است.
معشرت با افراد شاد و مثبت اعصاب شما را آرام می کند👩🏼‍🤝‍👩🏼

شاید برایتان مفید باشد: جملات انگیزشی زندگی

5- چطور آرامش اعصاب داشته باشیم؟ با خواب کافی

سعی کنید خوب بخوابید. خواب کافی از بروز بسیاری از مشکلات مانند اعصاب نا آرام پیشگیری می کند. ساعت خواب نرمال معمولاً ۷ ساعت است که البته برای بعضی افراد بیشتر یا کمتر می باشد. به طور کلی باید سعی کنید که به اندازه ای که بدنتان نیاز دارد بخوابید.

6- ارتباط خود را با خدا بیشتر کنید🕋

ارتباط با خدا نیز یک راهکار مهم است! بسیاری از افرادی که به امور معنوی مقید هستند آرامش بیشتری دارند. قطعاً خداوند بزرگترین و کامل‌ترین منبع آرامش است و اتصال به او باعث آرامش ما نیز خواهد شد.

7- احساسات خود را بنویسید📝

برای اینکه اعصاب راحتی داشته باشیم چه کنیم؟ پاسخ: نوشتن احساسات!
هر زمان که عصبانی شدید قلم و کاغذی کنار خود گذاشته و هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد را بنویسید. این کار باعث تخلیه ذهن شده و از مرور شدن دوباره اتفاقات بد در ذهنتان جلوگیری می‌کند. وقتی همه چیز را روی کاغذ می‌آورید می‌بینید چیزی که در ذهنتان خیلی عظیم می‌نمود چند کلمه بیشتر نمی‌شود. همین موضوع شما را تسکین خواهد داد.

اگر می‌خواهید سوال چگونه اعصاب آرامی داشته باشیم؟را دیگر از خود نپرسید، احساسات خود را بنویسید.
نوشتن و تخلیه احساسات باعث آرامش اعصاب می شود📝

8- چگونه اعصاب قوی داشته باشیم؟ با کنار گذاشتن سخت‌گیری

چگونه به آرامش اعصاب برسیم؟ وقتی عصبانی هستید از خود بپرسید: آیا ۵ سال دیگر هم این موضوع همان قدر مرا آزار خواهد داد؟🤔 اگر پاسخ شما منفی است یعنی احتمالا فرد سخت‌گیری بوده بابت موضوعی عصبانی هستید که اهمیت کمی دارد. پس به جای اینکه پنج سال بعد از هدر رفتن عمر خود غصه بخورید الان جلوی آن را بگیرید.

9- موسیقی ملایم گوش بدهید🎵

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای آرامش اعصاب خود استفاده کنید گوش دادن به موسیقی‌های آرام یا بی‌کلام است. همانطور که می‌دانید موسیقی غذای روح است، بنابراین با این راهکار ذهن خود را از انرژی‌های بد دور می‌کنید و دیگر از خود نمی‌پرسید چگونه آرامش اعصاب داشته باشیم؟

10- تنفس عمیق تاثیر شگفت‌ انگیزی دارد!

دم و بازدم عمیق به شما کمک می‌کند تا ضربان قلبتان پایین بیاید و آرامش درونی بیشتری داشته باشید. به شما توصیه می‌کنیم این روش را 5مرتبه امتحان کنید تا اعصابی آرام داشته باشید!

آرامش اعصاب و روان با دم و بازدم عمیق
تنفس عمیق به آرامش اعصاب کمک می‌کند🧘🏻‍♂️

11- دوش آب گرم را فراموش نکنید

چطور به ارامش اعصاب برسیم؟ دوش گرفتن با آب گرم یکی از راه‌های موثر برای آرامش بخشیدن به بدن و ذهن است. به طور کلی استرس و عصبانیت می‌تواند باعث تغییرات فیزیولوژیک مثل افزایش ضربان قلب یا فشار خون شود. همچنین میتوانید از دوش گرفتن به عنوان مدیتیشن کمک بگیرید. به این صورت که برای بسیاری از افراد، دوش گرفتن یک فرصت برای آرامش و تمرکز بر روی خود و لحظه حال است. بنابراین می‌تواند به عوض شدن حس و حالتان کمک کند.

12- مصرف دمنوش آرامبخش اعصاب 🍵

دمنوش‌های آرامبخش اعصاب یکی از روش‌های سنتی برای مدیریت استرس و افزایش آرامش اعصاب می‌باشند. از جمله گیاهانی که به عنوان آرامبخش شناخته می‌شوند، می‌توان به چای زعفران، دمنوش لاوندر، دمنوش نعناع، گیاه آرامبخش گل گاوزبان اشاره کرد. بنابراین مصرف این گیاهان به تسکین اعصاب و کاهش تنش‌های روزمره کمک می‌کند.

چه کار کنیم که اعصاب آرام داشته باشیم؟ دمنوش آرامش‌بخش مصرف کنید.
مصرق دمنوش برای تقویت آرامش اعصاب مفید است💚

برای آرامش اعصاب چه بخوریم؟

در بیشتر مواقع افراد پس از پرسیدن سوال “چیکار کنم اعصابم قوی بشه” انتظار معرفی خوراکی‌های مفید برای آرامش اعصاب را دارند. بنابراین می‌توانید به مصرف برخی از غذاها و مواد غذایی با خواص آرامش‌بخش و تأثیر مثبت بر سیستم عصبی انسان فکر کنید. در زیر تعدادی از آن‌ها معرفی شده‌اند:

  1. ماهی: ماهیان چرب مانند سالمون و قزل‌آلا حاوی اسیدهای چرب امگا-۳ هستند که به بهبود عملکرد مغز و کاهش استرس کمک می‌کنند.
  2. آجیل: مغزهایی مانند بادام، گردو، پسته و… حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده و مواد مغذی مفیدی هستند که به بهبود حافظه و کاهش تنش اعصاب کمک می‌کنند.
  3. موز🍌: موز حاوی پتاسیم و ویتامین B6 است و به تنظیم سطح استرس و تقویت سیستم عصبی کمک می‌کند.
  4. مواد غذایی پروتئین‌دار: مصرف پروتئین‌های باکیفیت مانند گوشت🥩، مرغ🍗 و تخم مرغ🥚 می‌تواند به تقویت عملکرد مغز و کاهش استرس کمک کند.
  5. شکلات تلخ🍫: خوردن شکلات، به ویژه شکلات تلخ، می‌تواند به طور شگفت‌انگیزی به کاهش عصبانیت کمک کند زیرا شکلات به تولید سروتونین در بدن کمک می‌کند. سروتونین یک هورمون مهم است که باعث افزایش احساس نشاط و آرامش در مغز می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم چند راهکار ساده را با هم بررسی کنیم. البته که هر انسانی می‌تواند روش منحصر به فرد خود برای پاسخ به سوال “چگونه اعصاب آرامی داشته باشیم؟” را برای خود ایجاد کند و راهکارش جواب هم بدهد. روش‌هایی که ما بیان کرده‌ایم عمومی بوده و برای اکثر افراد جواب می‌دهد. امید است که کارساز باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

الهام کمالیمشاهده نوشته ها

Avatar for الهام کمالی

متخصص سئو - متخصص حوزه توسعه فردی و علاقه‌مند به آموزش مهارت به دیگران

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!