برای تقویت حافظه کودکان چه بخورند؟ 8 خوراکی مهم

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از پدر و مادر ها را درگیر کرده است این است که برای تقویت حافظه کودکان چه بخورند؟ والدین امروزی تمام تلاش خود را برای پیشرفت فرزندانشان می کنند که یکی از از انواع این تلاش ها، توجه بسیار زیاد به تغذیه کودکانشان می باشد. کودک بر روی مواردی مانند حافظه و هوش او بسیار زیاد است. با توجه به اهمیت بالای این قضیه، در این مقاله از سایت قوی شیم لیستی از خوراکی هایی که باعث تقویت حافظه کودکان می شود را برای شما تهیه کرده ایم.

برای تقویت حافظه کودکان چه بخورند؟ پاسخ: عسل!

اگر بگوییم عسل بر هر درد بی درمان دواست، اغراق نکرده ایم! قطعاً تاکنون عسل را در لیست خوراکی هایی برای درمان موارد مختلف دیدها اید. این ماده غذایی در زمینه تقویت حافظه نیز کاربردی است و باعث رشد بهتر و تقویت حافظه می شود! بهتر است عسل را پس از یک سالگی کودکتان در وعده های غذایی او قرار دهید. این ماده همچنین برای افزایش مقاومت بدن، جلوگیری از فشار خون بالا و… نیز کاربردی است.

برای تقویت حافظه کودکان چه بخورند؟ عسل
تقویت حافظه کودکان با عسل

ماست

شاید باورتان نشود اما ماست باعث تقویت حافظه کودکتان می شود! ویتامین ب و پروتئین های زیادی که در ماست وجود دارند، عملکرد مغز و رشد بافت های مغزی را بهبود می دهند. جالب است بدانید که این ماده برای تقویت دستگاه گوارش کودکتان نیز مفید است! شما می توانید ماست را با پودر نعنا یا آویشن یا پودر سیر ترکیب کنید و به کودک بدهید. این کار باعث می شود تا طبع سرد ماست، متعادل شود.

ماهی برای تقویت حافظه کودکان

حتماً می دانید که ماهی حاوی اسید چرب امگا 3 و ویتامین دی است. یکی از فواید بی شمار این دو ماده تقویت حافظه می باشد. ضمن اینکه از حافظه فرزندتان در سنین بالا نیز محافظت خواهد کرد. در صورت امکان، سعی کنید در هفته حداقل 1 یا 2 بار ماهی مصرف کنید. ممکن است بخاطر بوی بد آن، کودکان تمایل زیادی به خوردن این غذا نداشته باشند، اما با کمی جستجو در اینترنت، می توانید روش های طبخی پیدا کنید که بوی ماهی را کامل از بین میبرند.

استفاده از ماهی برای تقویت حافظه کودکان
ماهی برای تقویت حافظه کودکان مفید است

سبزیجات دارای برگ سبز

سبزیجاتی که برگ سبز دارند مانند کلم پیچ و اسفناج و.. منبع خوبی از ویتامین و آهن محسوب می شوند. یادتان باشد که برای تقویت حافظه کودکان لازم است سبزیجات بخورند. احتمالا برای شما هم خوراندن سبزیجات به کودک کار سختی باشد اما کمی خلاقیت این کار را آسان می کند. شما می توانید با سیزیجات شکل های مختلف در ظرف درست کنید و با آنها یک قصه بسازید و در حین قصه آنها را کم کم به خورد کودک دهید. (مادر بودن یکی از سخت ترین کارهای دنیاست! 🙂 )

لوبیا قرمز

یکی از منابع غنی از پروتئین لوبیا قرمز است که گیاهخواران علاقه بسیاری به آن دارند. این ماده یکی از جایگزین های اصلی گوشت برای گیاهخواران می باشد. علاوه بر این، مصرف لوبیا قرمز بر افزایش حافظه و جلوگیری از برخی اختلالات مفید است. می توانید درباره پختن حبوبات با خیار جستجویی در اینترنت داشته باشید تا بدانید چگونه نفخ لوبیا را گرفته و به کودکان بدهید.

تخم مرغ

برای تقویت حافظه کودکان چه بخورند؟ تخم مرغ!
تخم مرغ حاوی کولین و پروتئین است. این مواد باعث رشد مغز و عملکرد صحیح آن می شوند. در پخت تخم مرغ تنوع به خرج دهید و آن را تزیین کنید تا کودکتان با اشتیاق غذا بخورد. می توانید با ترکیب سبزیجات و تخم مرغ در بشقاب غذا تزیینات انجام دهید و کودک را ترغیب به غذا خوردن کنید.

بهبود قدرت حافظه با تخم مرغ
تخم مرغ برای افزایش قدرت حافظه

برای تقویت حافظه کودکان توت بخورند!

آنتی اکسیدان ماده ای است که آسیب رادیکال های آزاد به مغز جلوگیری نموده و سطح حافظه کودک شما را بالا نگه می دارد. شما میتوانید این ماده را در توت بیابید. همچنین توت ها دارای ویتامین سی نیز می باشند که عملکرد سیستم ایمنی کودکتان را بهبود می دهد.

آجیل و دانه های حاوی چربی

دانه های روغنی مانند تخم کتان، گردو، بادام و… منبعی غنی از اسیدهای چرب ضروری و پروتئین هستند. این مواد باعث می شوند که حوصله کودک شما بیشتر شده و سیستم عصبی سالمی داشته باشد. این مواد را به برنامه تغذیه کودکتان اضافه کنید.

در این مطلب سعی کردیم تا برای والدینی که می خواهد بدانند “برای تقویت حافظه کوکان چه بخورند؟” راهنمایی هایی داشته باشیم. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در مضرف هیچکدام از این مواد زیاده روی نکنید. تعادل در همه چیز، شرط موفقیت است. ضمن اینکه اگر این موضوع اهمیت زیادی برای شما دارد، خوب است که فقط به مطالبی که در اینترنت می خوانید اتکا نکرده و با یک متخصص تغذیه نیز مشورت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

الهام کمالیمشاهده نوشته ها

Avatar for الهام کمالی

متخصص سئو - متخصص حوزه توسعه فردی و علاقه‌مند به آموزش مهارت به دیگران

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!