سفسفطه چیست؟ چگونه سفسطه نکنیم؟

به نظر شما سفسطه چیست؟ چه افرادی سفسطه را انجام می‌دهند؟ اکثر افراد از سفسطه‌گری اطرافیانشان رنج می‌یرند. بنابراین باید با راهکارهایی آشنا شوید تا در مسیر سفسطه‌گری قرار نگیرید، زیرا باعث تغییر دیدگاه نزدیکان خود خواهید شد. در ادامه همراه مقاله از تیم قوی شیم باشید تا با مفهوم سفسطه آشنا شوید و بدانید چگونه می‌توانید سفسطه را انجام ندهید.

سفسطه چیست؟

سفسطه چیست؟

افرادی که نسنجیده عمل میکنند و بدون آن که به مسائل فکر کنند به نتایج نادرستی می‌رسند دچار سفسطه‌گری هستند. همچنین این افراد ممکن است رفتار ناخوشایندی را در آن لحظه داشته باشند! همچنین باید توجه داشته باشید ممکن است افرادی که ادعا به نتیجه نادرست را دارند، ابتدا ممکن است صحیح به نظر برسد اما با بررسیو ارزیابی نتیجه، میتوان متوجه شد که ادعایی غلط نیز بوده است. پس به طور کلی میتوان گفت سفسطه به معنای ادعا و مغلطه کردن یک مسئله بر اساس فرضیات غلط است. هدف از سفسطه گری گمراه کردن فرد مقابل است.

چگونه سفسطه نکنیم؟

برخی از مواردی که سبب می‌شود تا در زندگی سفسطه‌گری نداشته باشید عبارتند از:

1- ارجاع ندادن نقل قول نادرست

نقل قول نادرست یعنی ارجاع دادن به یک جمله یا به یک نفر با نقل قولی که واقعاً گفته نشده است یا به طور اشتباه نقل قول شده است. این اقدام نادرست می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. نقل قول نادرست می‌تواند عواقب جدی و منفی داشته باشد. از این رو، مهم است که در ارجاع به نقل قول‌ها، دقت و دقت لازم را داشته باشیم و همیشه تلاش کنیم تا نقل قول صحیح و درست را از مراجع اصلی استخراج کنیم. 

2- صادق بودن

در هر موقعیت صادق بودن به معنای این است که شما در هر زمان، در هر شرایط و در مواجهه با هر اتفاقی، واقعیت و حقایق را در نظر می‌گیرید و به درستی و با صداقت عمل می‌کنید. در کل، صادق بودن توانایی پذیرش و روبروشدگی با واقعیت است به جای انکار و تحریف آن.

3- مسائل را بزرگ نمایی نکنید!

بزرگنمایی مسائل کار یک روش نادرست است که برخی افراد در ارتباط با مسائل کاری استفاده می‌کنند. بزرگنمایی مسائل کار به معنای بیش اندازه گرفتن، تحریف یا بزرگ‌نمایی وقایع و اطلاعات است به طوری که مسئله یا واقعیت واقعی را به نمایش نمی‌گذارد. با بزرگنمایی مسائل کار، می توان اعتماد و همکاری را در محیط کار ضعیف کرد. این می تواند به ایجاد رقابت غیرسالم، سردرگمی و عدم همکاری در تیم‌ها و بخش‌ها منجر شود. درنتیجه، بهترین رویکرد برای مدیریت مسائل کاری، ارایه اطلاعات صادقانه و درست است که به کارمندان اجازه می دهد درک درستی از مسائل کسب کنند و به طور خودبخودی پاسخگوی مناسبی به آن‌ها باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

ستاره سنجایشمشاهده نوشته ها

Avatar for ستاره سنجایش

کارشناس سئو و محتوا - محقق در زمینه توسعه فردی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!