چکار کنیم استرس نداشته باشیم؟

استرس همواره به بدن افراد آسیب میزند و حس بدی با خود به همراه دارد. برای همین اکثر ما به دنبال جواب این سوال هستیم که: چکار کنیم استرس نداشته باشیم؟ سایت قوی شیم برای پاسخ دادن به این سوال مقاله را برای شما آماده کرده است. امیدواریم که این راهکارها برای شما موثر واقع شده و آرامش را به روح و روان شما برگرداند.

چکار کنیم استرس نداشته باشیم و پاسخ های آن
راهکارهای برای کاهش استرس

5 پاسخ برای سوال “چکار کنیم استرس نداشته باشیم؟”


1- به اندازه کافی بخوابید. خواب کافی انرژی لازم روز را برای شما فراهم می کند، اما داشتن استرس و ناآرامی خواب شما را بر هم خواهد زد و خواب ناآرام روز شما را خراب خواهد کرد و این چرخه ادامه خواهد داشت. برای پیشگیری از این موضوع تلاش کنید تا بتوانید شبها به اندازه کافی بخوابید. می توانید گلاب روی بالش خود اسپری کنید. روغن اسطوخودوس نیز برای ایجاد خواب راحت و کاربردی است. سعی کنید غذاهای سنگین یا الکل و قهوه قبل از خواب استفاده نکنید.


2- تمرینات یوگا انجام دهید. 20 تا 30 دقیقه تمرین یوگا در روز باعث کاهش میزان استرس و تمدد اعصاب می شود. به طور کلی انجام ورزش حتی یک پیاده روی ساده استرس افراد را کاهش می دهد، زیرا انرژی جمع شده در بدن شما با ورزش کردن تخلیه می شود.

یوگا برای کاهش استرس
برای کاهش استرس یوگا انجام دهید


3- تنفس عمیق باعث کاهش استرس می شود. ما در تمامی لحظات زندگی خود در حال نفس هستیم و شاید هیچ وقت تا به حال به آن دقت نکرده ایم. اما تنفس یکی از قوی ترین راه های برقراری تعادل و آرامش میان ذهن و روح و بدن است. هرگاه در شرایط استرس زا قرار گرفتید چند نفس عمیق بکشید و تمرکز خود را بر روی نفس کشیدن بگذارید. قطعاً حالتان بهتر خواهد شد.


4- بوی خوش و آرامش بخش استفاده کنید. همه ما تجربه حضور در طبیعت و استشمام بوی گلها و گیاهان تازه را داریم. چشمان خود را ببندید و این بو را تصور کنید. حتی در همین لحظه نیز حال شما تغییر می کند. استفاده دائمی از بوهای خوش و آرامش بخش استرس شما را کاهش می دهد.

می توانید در خانه خود چند گلدان گل داشته باشید تا از بوی گل ها لذت ببرید، یا اینکه چند شاخه گل با خود به محل کار برده بر روی میزتان بگذارید. برخی از عودها نیز بوی خوشی دارند و انرژی منفی را دور می کنند. در نهایت استفاده از برخی ادکلن های خوشبو نیز همین تاثیر را خواهد داشت.

بوی خوش برای کاهش استرس
استشمام بوی خوش باعث کاهش استرس می شود


5- ذکر گفتن راهکار کاربردی برای سوال “چکار کنیم استرس نداشته باشیم؟” است.

انسان ها طوری ساخته شده اند که نیاز به باور های معنوی دارند. افرادی که دائم به یاد خدا هستند معمولاً آرام تر هستند. گفتن با اعتقاد برخی از ذکرها مانند “الا بذکر الله تطمئن القلوب” در زمانی که استرس دارید می تواند حال شما را بهبود بخشد.

راهکارهای متعدد و زیادی برای مدیریت استرس وجود دارد که خیلی از اینها توسط خود افراد خلق می شود و هرکسی مدل و روش خاص خود را دارد. اگر مانند بسیاری از افراد عادی گاهی دچار استرس می شوید، این راهکارها برای شما کاربردی است. اما اگر استرس شما بیش از حد معمول است به جای جستجو با سوال چکار کنیم استرس نداشته باشیم؟ خوب است که به مشاوران متخصص در این زمینه مراجعه نموده و مشکل خود را اساسی تر برطرف کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

الهام کمالیمشاهده نوشته ها

Avatar for الهام کمالی

متخصص سئو - متخصص حوزه توسعه فردی و علاقه‌مند به آموزش مهارت به دیگران

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!