درآمد از شغل قهوه‌فروشی: آینده‌ای روشن با چالش‌های خاص

درآمد از شغل قهوه فروشی در ایران بطور متوسط بین 20 تا 40 میلیون تومان است که بر اساس محل کافه، نوع و کیفیت قهوه متفاوت است. کافه های شهرهای کوچک ماهیانه تا 20 میلیون می توانند کسب درآمد کنند و این درحالی است که کافه های تخصصی در شهرهای بزرگ و پر تردد مانند تهران، می توانند حتی بیشتر از 60 میلیون تومان از شغل قهوه فروشی کسب درآمد کنند.

تاریخچه قهوه در ایران

فردی بنام کاشف الدین در سال 1664 میلادی در دوره صفویه کتابی در مورد فواید قهوه نوشت که باعث شد شاه عباس صفوی به نوشیدن قهوه علاقه مند شده و پس از آن نوشیدن قهوه در ایران رواج پیدا کرد.

جالب اینجاست که نوشیدن قهوه قبل از چای در ایران شناخته شده ولی با توجه به مشکلات حمل و نقل قهوه به ایران و مجاورت ایران به کشت کنندگان چای و وجود جاده ابریشم برای حمل و نقل آسان تر چای، نوشیدن چای رواج بیشتری پیدا کرد.

ایرانیان این نوشیدنی محبوب را در مهمانی ها، خواندن کتاب، تماشای فیلم و گوش دادن موسیقی و در قهوه خانه ها و کافه ها استفاده می کنند.

آینده شغل قهوه فروشی

آینده هر شغل یا کسب و کاری به شما بستگی دارد. باتوجه به میزان خلاقیت شما در شغل قهوه فروشی می توانید درآمدهای بسیار بالایی را تجربه کنید.

به عنوان مثال خلاقیت آقای مصطفی قنبری صاحب کافه تی در آمل که شعار پیج خلاقانه اش اینه که باریستایی که بدون قهوه میتونه حالتو خوب کنه❤️

پس آینده هر شغل و کسب و کاری بستگی به شما داره که چه هدفی در این صنعت دارید.

سرمایه مورد نیاز برای قهوه فروشی

برای راه اندازی کافه نیاز به تهیه تجهیزات، اجاره مغازه، دکوراسیون و بازاریابی است.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی قهوه فروشی کوچک:

اسپرسو سازهای صنعتی و نیمه صنعتی

  • لیست بهترین اسپرسوساز های مناسب کافه کوچک با قیمت های حدودی:
    • اسپرسوساز لامارزوکو استرادا ( 125 میلیون)
    • ساینسو MPV هیدرا ۲ گروپ (202 میلیون)
    • لامارزوکو لینیا مینی (60 میلیون)
    • اسلیر استیم Lp دو گروپ (135 میلیون)
    • نوا سیمونلی آپیا لایف دو گروپ (163 میلیون)

آسیاب قهوه

سرمایه مورد نیاز برای هر آسیاب از 2.5 تا 7 میلیون تومان.

قهوه برای سرو و برای فروش

بستگی به میزان خرید شما دارد اما حدودا ده میلیون تومان نیاز دارید.

یخچال هتلی یا ویترینی

سرمایه مورد نیاز 5 الی 20 میلیون تومانو

ترازوی دیجیتال

سرمایه مورد نیاز یک تا دو میلیون تومان

لوازم مصرفی مثل فنجان اسپرسو، لیوان کاغذی، شکلات، شیر

سرمایه مورد نیاز 3 میلیون تومان

دوربین مداربسته

سرمایه مورد نیاز 5 میلیون تومان

دستگاه تصفیۀ آب

سرمایه مورد نیاز 4 میلیون تومان

سیلوی قهوه

سرمایه مورد نیاز برای 4 عدد سیلو قهوه 4 میلیون تومان

راهکارهای راه اندازی قهوه فروشی با سرمایه کم

اگر تامین سرمایه اولیه گفته شده در بخش قبل برای شما سنگین است، شما می توانید با سرمایه کمتری شغل قهوه فروشی را شروع کنید. شما می توانید به جای اجاره مغازه و تجهیزات از قهوه فروشی آنلاین (فروش قهوه خشک آنلاین) شروع کنید.

می توانید قهوه خشک را بسته بندی کنید و از پک ها عکس تهیه کنید و بصورت آنلاین بفروشید و تمام سرمایه خود را برای بازاریابی هزینه کنید. حتی نیازی به سرمایه اولیه برای دپو (انبار) کردن پک های قهوه نیست! شما می توانید چند نمونه پک تهیه کنید و تصاویری از نمونه ها در سایت یا شبکه اجتماعی خود بارگذاری کنید و پس از گرفتن سفارش، اقدام به خرید قهوه کنید و یا حتی می توانید با بنکدار (عمده فروش) صحبت کنید تا سفارش های شما را مستقیما خودشان ارسال کنند تا هزینه حمل و نقل و نگهداری شما کمتر شود.

سود فروش قهوه خشک

سود فروش قهوه خشک به صورت آنلاین حدود 30 الی 70 درصد است. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید یک قهوه 100 درصد ربوستا را به‌صورت‌ عمده، کیلویی 340 هزار تومان خریداری کرده و آن را کیلویی 490 هزار تومان به مشتری بفروشید. یعنی یک بسته 100 گرمی را می‌توان 50 هزار تومان به مشتری فروخت.

راهکارهای افزایش درآمد قهوه فروشی

مشخصاً سود یک قهوه فروشی در فروش بیشتر است که این به حضور مشتریان ثابت و جذب مشتریان جدید وابسته است. برای اینکه مشتریان خود را ثابت کنید باید هر تجربه لذت بخش برایشان ایجاد کنید بطور مثال وقتی مشتری برای پرداخت صورتحساب مراجعه کرد از مشتری بخواهید تا با انداختن تاس و جفت شیش آمدن تاس ها، شانس دریافت تخفیف 50% را امتحان کند!

برای جذب مشتریان جدید نیز می توانید با یک فروشگاه بزرگ تعامل کنید تا تسترهای قهوه شما را در کنار محصولات خود برای مشتریانش ارسال کند و همچنین با راه اندازی سایت و شبکه های اجتماعی حضور خود را در ذهن مشتری بیشتر کنید.

قهوه تخصصی (اسپشیالیتی) چیست؟

قهوه تخصصی بالاترین درجه و نوع خاصی از قهوه است که مراحل آن از مزرعه دانه قهوه تا فرآوری آن توسط باریستا مورد با توجه و دقیق انجام می شود و باید انتظارات تعیین شده را برآورده کند.

این نوع از قهوه باید امتیاز 80 از 100 را کسب کند و این طبقه بندی و امتیازدهی توسط انجمن تخصصی قهوه (SCA) تعیین می شود که قوانین سختگیرانه ای دارند.

قهوه های تخصصی معمولاً در برزیل، اتیوپی، ویتنام و کلمبیا در ارتفاعات بالا و آب و هوا و ترکیب خاکی خاص کشت می شوند. این قهوه طعم فوق العاده ای دارد و طرفداران خاص خود را دارد. شما می توانید با فروش قهوه تخصصی برای افراد لاکچری و خاص پسند، درآمد خود را افزایش دهید.

تعیین بازارهدف قهوه فروشی

بازار هدف قهوه‌فروشی‌ها بسیار گسترده است و شامل افرادی با سنین و سلیقه‌های مختلف می‌شود. شما می توانید بازار هدف خود را مشخص کنید و بر اساس آن بازاریابی کنید. برخی از مهم‌ترین بخش‌های بازار هدف عبارتند از :

  • علاقه‌مندان به قهوه تخصصی : این افراد به دنبال طعم‌ها و عطرهای خاص در قهوه هستند و حاضرند برای خرید قهوه باکیفیت هزینه بیشتری پرداخت کنند.
  • کارمندان، کارگران و دانشجویان : این گروه از افراد به دلیل کار و مطالعه نیاز به کافیین دارند و بطور مرتب از قهوه استفاده می کنند و می توانند مشتریان دائمی و بازار هدف خوبی باشند.
  • ورزشکاران : این افراد به دنبال تامین انرژی از طریق کافئین قهوه هستند و مشتری دائمی انواع مختلف قهوه از اسپرسو تا شیک های پروتئینی با قهوه هستند.

قهوه فروشی آنلاین

با توجه به روند رو به رشد تجارت الکترونیک و تغییر رفتار مصرف‌کننده، مردم دیگر برای کوچکترین خریدهای خود هم از اینترنت استفاده می کنند و این نشان می دهد که شغل های آنلاین رو به رشد هستند پس اگر می خواهید در شغل قهوه‌فروشی درآمد بیشتری کسب کنید فروش آنلاین قهوه فروشی می تواند گزینه خوبی باشد. بطور مثال طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به شما امکان می‌دهد تا به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کرده و برند خود را به طور گسترده‌تری معرفی کنید.

راه اندازی کافی شاپ سیار

ایده کافه سیار برای جذب مشتریان رهگذری است که بازدهی و جذابیت خوبی دارد. در صورتی که می توانید مجوز کافه سیار را تهیه کنید این گزینه می تواند به افزایش فروش شما و تبلیغ برندتان کمک کند.

با منوهای جذاب و رنگارنگ می توانید رهگذران را از فاصله دور برای سفارش وسوسه کرده و با جذاب کردن فضای کافه توسط نورپردازی شب، طرح های رنگی، گلدان های جذاب و دکورهای مینیمال خاطره و تجربه ای لذت بخش از برندتان بسازید.

چالش‌های شغل قهوه فروشی و راه حل آن ها

شغل قهوه‌فروشی با چالش‌هایی مانند رقابت شدید، تغییر مداوم سلیقه مشتریان و همچنین حفظ کیفیت محصولات روبرو است. برای حل آن باید مراقب کیفیت مواد اولیه باشید و مواد اولیه خود را از منبع معتبر تامین کنید. هیچ وقت کیفیت را فدای قیمت نکنید!

علاوه بر این، ایجاد یک حضور آنلاین قوی و سفارش یک سایت فروشگاهی نیز نیازمند دانش و مهارت‌های خاص است که می توانید برای حل آن از متخصصان این حوزه مثل وبین سئو کمک بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!