افزایش اعتماد به نفس با 5 تمرین ساده و مؤثر


افزایش اعتماد به نفس با چند تمرین ساده و مؤثر قابل انجام است. اعتماد به نفس بالا همیشه عامل مهمی در رسیدن به موفقیت می‌باشد. چه در مسائل کاری و چه در زندگی روزمره، اعتماد به نفس می‌تواند توانایی پاسخگویی شما را در برخورد با دیگران افزایش دهد. همچنین شما می‌توانید با تقویت اعتماد به نفس با چند تمرین ساده و مؤثر بدون اینکه استرس داشته باشید در جمع‌های دوستانه یا فامیل به‌راحتی شرکت کنید و بتوانید با صلابت و راحت صحبت کنید.

راهکار افزایش اعتماد به نفس
روش های افزایش اعتماد به نفس

باور داشتن توانایی‌های خودتان اولین قدم افزایش اعتماد به نفس!


اولین و مهم‌ترین تمرین برای افزایش اعتماد به نفس این است که توانایی‌های خودتان را باور کنید. یعنی قبول کنید که می‌توانید کاری را انجام دهید و با حرف‌های منفی دیگران ناامید نشوید. موفقیت های گذشته خود را به یادآورید. آنها را برای خود یادداشت کنید تا هربار که از خودتان ناامید شدید، به آنها رجوع کنید.

پوشیدن لباس مناسب و مرتب

تمرین مؤثر دیگر برای بالا بردن اعتماد به نفس پوشید لباس مناسب می‌باشد. با دیدن افرادی که لباس مناسب بر تن دارند اولین فکری که در مورد آن شخص به ذهنتان میرسد خصوصیات یک فرد پولدار و موفق و با اعتماد به نفس است. نیاز نیست که حتما یک لباس گران‌قیمت بر تن کنید! کافی است بدانید چه رنگ و لباسی بیشتر به شما می‌آید. لباس ساده اما تمیز و اتو شده همیشه جذاب می‌باشد و نشان از مرتب بودن شخص می‌باشد.

مطمئن و با صلابت صحبت کنید


یکی دیگر از تمرینات بهبود اعتماد به نفس صحبت کردن با صلابت و صدای رسا می‌باشد، افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند با صدای رسا و محکم صحبت می‌کنند تا حرف‌هایشان بیشتر به دل مخاطب بنشیند، همچنین مطمئن هم‌صحبت می‌کنند یعنی بدون استرس و نگرانی مطلب موردنظر را منتقل می‌کنند.

تاثیر صحبت با صلابت در بالا بردن اعتماد به نفس
با صلابت صحبت کردن در تقویت اعتماد به نفس موثر است

تقویت زبان بدن برای افزایش اعتماد به نفس

ظاهر افراد همیشه در معرض دید مردم هست بنابراین ظاهر می‌تواند شما را فردی خجالتی یا با اعتماد به نفس نشان دهد، برای همین تقویت زبان بدن یکی از تمرینات مهم برای افزایش اعتماد به نفس است. برای تقویت زبان بدن کافی است:

  • هنگام صحبت با دیگران سر خود را بالا بگیرید
  • موقع دست دادن به افراد، دست آن‌ها را کمی فشار دهید
  • هنگام نشستن قوز نکنید
  • سعی کنید موقع صحبت ارتباط چشمی لازم را برقرار کنید
  • از دست‌به‌سینه نشستن طولانی خودداری کنید

خودزنی نکنید


تلقین هایی که خودمان انجام میدهیم، تاثیراتی به مراتب بیشتر از حرفهای دیگران دارد. یادتان باشد که خودزنی نکنید و خودتان را دست‌کم نگیرید. به عنوان مثال وقتی شخصی با اعتماد به نفس پایین می‌خواهد سخنرانی کند مدام می‌گوید ببخشید من استرس دارم، یا می‌گوید من خوب نمی‌توانم صحبت کنم، تمام این حرف‌ها در واقع خودزنی به‌حساب می‌آید و به‌مرورزمان باعث کاهش اعتماد به نفس شما می‌شود. کافی است به موفقیت‌های قبلی خودتان فکر کنید و مدام یادآوری کنید که بازهم می‌توانید به موفقیت برسید.

تمام مواردی که در این مقاله ذکر شد، باید مدت طولانی از سمت شما رعایت شوند. هیچ راهکاری یک شبه جواب نمی دهد! اما با انجام تمرینات، بعد از مدتی کوتاه می توانید شاهد افزایش اعتماد به نفس خودتان باشید و همچنین موفقیت در کارها و زندگی روزمره خود را به واضح ببینید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

الهام کمالیمشاهده نوشته ها

Avatar for الهام کمالی

متخصص سئو - متخصص حوزه توسعه فردی و علاقه‌مند به آموزش مهارت به دیگران

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!