لاتاری چیست؟ راهنمای کامل ثبت‌نام در قرعه‌کشی گرین‌ کارت آمریکا

سوال خیلی از متقاضیان مهاجرت به آمریکا این است که لاتاری چیست؟ چه شرایطی دارد؟ و از کجا باید شروع کرد؟ قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا یک برنامه مهاجرتی است که هرساله توسط وزارت خارجه آمریکا برگزار می‌شود. این برنامه مهاجرتی امکان مهاجرت افراد با نژادهای مختلف را از طریق یک قرعه‌کشی بزرگ فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد تا جمعیت زیادی بتوانند از این طریق، شانس دریافت ویزای مهاجرتی به آمریکا را داشته باشند. ازآنجاکه کم‌کم به زمان ثبت‌نام این قرعه‌کشی نزدیک می‌شویم، برای ثبت‌نام راحت و بی‌دردسر گرین کارت آمریکا، با سایت کارت سبز، مرجع معتبر برای ثبت‌نام لاتاری گرین کارت آمریکا همراه باشید.

لاتاری چیست؟

لاتاری چیست؟ قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا یا برنامه ویزای مهاجرتی، یک طرح سالانه است که توسط اداره مهاجرت آمریکا اجرا می‌شود. در این برنامه افراد از سراسر جهان شانس این را دارند که گرین کارت آمریکا را دریافت کنند. کلمه «لاتاری» به‌معنای قرعه‌کشی است و درواقع Green Card Lottery نوعی قرعه‌کشی است که افراد برگزیده در آن، واجد شرایط دریافت گرین کارت آمریکا می‌شوند.

درواقع، نام اصلی این قرعه کشی «ویزای مهاجرت گوناگونی» است. علت اینکه به آن لاتاری آمریکا می‌گویند، این است که انتخاب افراد از طریق قرعه‌کشی انجام می‌شود. ویزای این برنامه مهاجرتی یکی از انواع ویزاهای آمریکا به‌شمار می‌آید. این قرعه‌کشی پیش از سال 2000 میلادی تأسیس شده و تحت‌نظارت وزارت امور خارجه آمریکا اجرا می‌شود. افرادی که در این قرعه‌کشی به‌عنوان برنده انتخاب می‌شوند، می‌توانند گرین کارت آمریکا دریافت کنند. با دریافت این گرین کارت، امکان زندگی، کار و تحصیل دائمی در آمریکا برای شما فراهم می‌شود.

شرایط شرکت در لاتاری آمریکا چگونه است؟

برای ثبت‌نام در این قرعه‌کشی بزرگ، نیازی به داشتن شرایط پیچیده و خاصی ندارید. تنها کافی است که محل تولد شما در یکی از کشورهای مجاز برای ثبت‌نام باشد و حداقل مدرک تحصیلی لازم را داشته باشید.

شرط محل تولد

محل تولد شما باید در یکی از کشورهای مجاز برای ثبت‌نام در این برنامه مهاجرتی باشد. اتباع کشورهایی که طی 5 سال گذشته بیش از 50,000 نفر به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، واجد شرایط شرکت در قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا نیستند.

شرط سابقه کار

تمام کسانی که مدرک دیپلم فنی و حرفه‌ای یا تحصیلات کمتر از 12 سال دارند، می‌توانند به شرط دو سال سابقه کار در این قرعه‌کشی بزرگ ثبت‌نام کنند. توجه داشته باشید، افرادی که مدرک دیپلم 12ساله یا بیشتر دارند، نیازی به داشتن سابقه کار برای ثبت‌نام در قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا ندارند.

شرط حداقل مدرک تحصیلی

حداقل مدرک تحصیلی موردنیاز برای ثبت‌نام در قرعه‌کشی گرین کارت، دیپلم ۱۲ساله است. ازآنجاکه دانش‌آموزان در آمریکا برای دریافت مدرک دیپلم باید ۱۲ سال تحصیل کنند، متقاضیان این قرعه‌کشی نیز باید مدرکی معادل با دیپلم ۱۲ساله داشته باشند؛ به این معنی که برای دریافت دیپلم خود، ۱۲ سال تحصیل کرده باشند.

افرادی که تحصیلات کمتر از دیپلم ۱۲ساله دارند یا دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه‌ای و هنرستان هستند، می‌توانند به شرط داشتن حداقل ۲ سال سابقه کار تخصصی در ۵ سال گذشته، در لاتاری آمریکا ثبت‌نام کنند.

مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام در قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا

زمانی‌که ثبت‌نام این قرعه‌کشی بزرگ آغاز می‌شود، نیاز به ارائه یک سری مدارک دارید که ازجمله آن‌ها می‌توان به یک قطعه عکس متناسب با شرایط لاتاری و تکمیل فرم ثبت‌نام اشاره کرد. فراموش نکنید که باید در فرم ثبت‌نام گرین کارت آمریکا، اطلاعات شناسنامه و عکس همسر و فرزندان زیر 21 سال و مجرد خود را وارد کنید.

البته در دوره‌های گذشته یکی از شرایط ثبت‌نام داشتن پاسپورت بود که خوشبختانه هم‌اکنون برای شرکت در این قرعه‌کشی نیازی به ارائه مدرک پاسپورت ندارید. دررابطه‌با عکس موردنیاز، باید بگوییم که تنها یک عکس پرسنلی از شما، همسر و فرزندانتان لازم است. عکس پاسپورت یا مدارک تحصیلی برای ثبت‌نام لازم نیستند؛ اما درصورتی‌که در لاتاری برنده شوید، باید تمام مدارک هویتی و تحصیلی خود را ارائه دهید.

نحوه ثبت‌نام در لاتاری 2026 آمریکا

اگر واجد شرایط باشید، می‌توانید برای ثبت‌نام در قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا اقدام کنید. این برنامه هرساله برگزار می‌شود و معمولا ثبت‌نام اصلی از اواسط مهرماه شروع شده و تا اواسط آبان‌ماه ادامه دارد. باتوجه‌به اینکه به زمان ثبت‌نام بسیار نزدیک شده‌ایم، برای ثبت‌نام در این قرعه‌کشی بزرگ از طریق یک مرجع معتبر، همچون سایت کارت سبز، طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. وارد سایت و صفحه ثبت نام لاتاری به نشانی cartesabz.net/register شوید. در این صفحه با دو روش برای ثبت‌نام لاتاری رو‌به‌رو خواهید شد: ثبت‌نام حضوری و ثبت‌نام آنلاین. درصورتی‌که تمایل به ثبت‌نام به‌صورت غیرحضوری دارید، برروی فرم ثبت‌نام آنلاین کلیک کنید.
  2. درادامه، فرم ثبت‌نام آنلاین برای شما باز خواهد شد که باید اطلاعات مربوط به وضعیت تاهل خود را وارد کنید.
  3. اگر متاهل هستید، باید وضعیت شهروندی همسرتان را نیز وارد کنید. توجه داشته باشید که انتخاب گزینه اشتباه می‌تواند برای شما دردسرساز باشد؛ بنابراین، حتما به‌خوبی دقت کنید.
  4. در فرم مربوط به مشخصات فردی لازم است اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و آخرین وضعیت تحصیلی خود را همراه با یک عکس مناسب ثبت کنید. (اگر به بخشی از این اطلاعات دسترسی ندارید، می‌توانید ثبت‌نام را تکمیل کرده و بعدا برای تکمیل اطلاعات در پنل مربوط به خود در سایت اقدام کنید.)
  5. اگر متاهل هستید، در صفحات بعدی باید مشخصات فردی همسر و فرزندان خود را نیز وارد کنید.
  6. پس از تکمیل اطلاعات موردنیاز، صفحه پرداخت آنلاین یا کارت به کارت باز خواهد شد. درصورت پرداخت هزینه به‌صورت کارت به کارت، باید فیش واریزی را در پنل خود آپلود کنید.
  7. و در آخر با پرداخت مبلغ تعیین‌شده، ثبت‌نام لاتاری گرین کارت شما در سایت به‌پایان خواهد رسید.

کلام پایانی

قرعه‌کشی گرین کارت یکی از بهترین فرصت‌ها برای دریافت اقامت دائم آمریکاست که تقریبا همه افراد می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. این برنامه هر سال برگزار می‌شود و هرساله افراد زیادی با برنده‌شدن در این قرعه‌کشی، فرصت زندگی در آمریکا را به‌دست می‌آورند. زمان ثبت‌نام لاتاری 2026 آمریکا بسیار نزدیک است؛ بنابراین، این فرصت خوب را از دست ندهید و برای ثبت‌نام راحت و سریع خود از طریق سایت معتبری مثل کارت سبز اقدام کنید.

صفر تا صد فرایند ثبت‌نام شما توسط این سایت به‌انجام خواهد رسید و دیگر نگرانی از بابت ثبت اطلاعات ناقص یا تاخیر در بارگذاری مدارک نخواهید داشت. کافی است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت‌نام در لاتاری، به سایت کارت سبز مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!