عمل پرینورافی یک عمل پزشکی است

پرینورافی یک عمل پزشکی است که برای ساخت یا ترمیم واژن انجام می شود. این روش انواع شرایط پزشکی را درمان می کند و می تواند نوعی جراحی تایید جنسیت باشد.

برای افراد تراجنسیتی و غیر دودویی علاقه مند به جراحی تایید جنسیت، عمل پرینورافی فرآیندی است که طی آن جراحان یک حفره واژن بین رکتوم و مجرای ادرار ایجاد می کنند. هدف از واژینوپلاستی ایجاد واژنی از بافت آلت تناسلی است – واژنی با عمق و ظاهر یک واژن توسعه یافته بیولوژیکی.

روش وارونگی آلت تناسلی

رایج ترین روش  پرینورافی، روش وارونگی آلت تناسلی است. در این تکنیک از پوست آلت تناسلی برای ساختن پوشش واژن استفاده می شود. لابیا بزرگ با استفاده از پوست کیسه بیضه ایجاد می شود و کلیتوریس از پوست حساس نوک آلت تناسلی ساخته می شود. پروستات در جای خود رها می شود، جایی که می تواند به عنوان یک منطقه اروژنی شبیه به نقطهGعمل کند.

در برخی موارد، پوست کافی برای رسیدن به عمق واژن لازم نیست، بنابراین جراحان پیوند پوست را از قسمت فوقانی لگن، پایین شکم یا داخل ران انجام می دهند. جای زخم از محل اهدا معمولاً پنهان یا حداقل است.

استفاده از پیوند پوست برای ساخت فرج موضوعی است که در میان جراحان پلاستیک بحث‌برانگیز است. برخی معتقدند که پوست اضافی اجازه می دهد تا ظاهر زیبایی بهتری داشته باشد. برخی دیگر معتقدند که عملکرد نباید قربانی شود. پوست سایت های اهدایی هرگز به اندازه پوست ناحیه تناسلی حساس نیست.

واژینوپلاستی وارونگی آلت تناسلی به عنوان روش استاندارد طلایی بازسازی دستگاه تناسلی در بین جراحان پلاستیک در نظر گرفته می شود و توسط مرکز عالی سلامت ترنس ها توصیه می شود.

روش کولون

تکنیک دیگری وجود دارد که از پوشش روده بزرگ به جای پوست آلت تناسلی استفاده می کند. تحقیقات در مورد نتایج این جراحی محدود است.

یکی از جنبه های مثبت این روش این است که بافت خود روان شونده است، در حالی که واژن های ساخته شده از بافت آلت تناسلی به روانکاری مصنوعی وابسته هستند. با این حال، به دلیل خطرات مرتبط، بافت کولون معمولاً فقط در صورت وارونگی ناموفق آلت تناسلی استفاده می شود.

بسیاری از افرادی که واژینوپلاستی انجام می دهند، در نهایت برای بهبود ظاهر زیبایی لابیا، جراحی دوم را انجام می دهند. جراحی دوم که لابیاپلاستی نام دارد، فرصتی را برای جراحان فراهم می کند تا با بافت بهبود یافته کار کنند، جایی که می توانند موقعیت مجرای ادرار و لب های واژن را اصلاح کنند. طبق گفته مرکز عالی سلامت ترنسجندرها، لابیاپلاستی ثانویه که بسیار کمتر تهاجمی است، بهترین نتایج زیبایی را تضمین می کند.

در طول روند مورد نظر چه اتفاقی می افتد؟

صبح روز جراحی با جراح و متخصص بیهوشی ملاقات خواهید کرد. آنها یک نمای کلی از نحوه انجام روز به شما ارائه می دهند. آنها احتمالاً به شما یک داروی ضد اضطراب یا آرام‌بخش دیگر می‌دهند تا به شما کمک کند آرام شوید. سپس شما را به اتاق عمل می آورند.

در طول واژینوپلاستی وارونگی آلت تناسلی، شما تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرید و به پشت دراز می کشید و پاهای خود را به صورت رکابی بالا می برید.

این روش پیچیده است و شامل بافت ظریف، عروق و رشته های عصبی است. در اینجا برخی از سکته مغزی گسترده آورده شده است:

     بیضه ها برداشته و دور انداخته می شوند.

     حفره جدید واژن در فضای بین مجرای ادرار و راست روده حک شده است.

     یک پروتز آلت تناسلی (دیلدو جراحی) برای حفظ شکل در حفره قرار داده می شود.

     پوست از آلت تناسلی خارج می شود. این پوست کیسه ای را تشکیل می دهد که بخیه شده و وارونه می شود.

     یک تکه مثلثی از گلانس آلت تناسلی (نوک پیازی) برداشته می شود تا به کلیتوریس تبدیل شود.

     مجرای ادرار قبل از قطع و دور انداختن قسمت‌های باقی‌مانده آلت تناسلی خارج می‌شود، کوتاه می‌شود و برای تغییر موقعیت آماده می‌شود.

همه چیز به هم بخیه می شود و بانداژ می شود. کل روش دو تا پنج ساعت طول می کشد. بانداژها و کاتتر معمولاً به مدت چهار روز در جای خود باقی می مانند و پس از آن باید مراحل بعد از عمل انجام شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!